اخذ کد اقتصادی و کارت بازرگانی،ثبت انواع شرکتهای تجاری ، ثبت شرکت برای اتباع خارجی ، صورتجلسه ، تغییرات ، رتبه بندی ، ثبت شرکت در مناطق آزاد تجاری، ثبت علائم تجاری و اختراع

ثبت برند و علائم تجاری  توسط وکیل متخصص و پایه یک دادگستری ، ، ثبت اختراع  توسط وکیل متخصص و پایه یک دادگستری  ، اخذ استاندار  توسط وکیل متخصص و پایه یک دادگستری ، اخذ کارت بازرگانی توسط وکیل متخصص و پایه یک دادگستری ، اخذ مجوز فعالیت  توسط وکیل متخصص و پایه یک دادگستری ، ثبت شرکت  توسط وکیل متخصص و پایه یک دادگستری ، ثبت شعبه  توسط وکیل متخصص و پایه یک دادگستری ، نمایندگی ، ایزو ، گواهینامه  توسط وکیل متخصص و پایه یک دادگستری ، اخذ کد اقتصادی  توسط وکیل متخصص و پایه یک دادگستری برای هم وطنان گرامی و همچنین مهاجرین و اتباع خارجه و نیز ایرانیان مقیم خارج از کشور
برای اطلاعات بیشتر و تصمیم بهتر می توانید به سایت های موسسه حقوقی و بین المللی یسنا مراجعه نمایید 
   www.yasnahome.com
www.yasnasa.com
 www.yasnairan.com
www.yasnalawyer.com
www.yasnamigration.com
 (نقش وکیل و مشاورخوب این است که احتمال خطاها را کم کند و در تصمیم گیری درست شما را یاری نماید )

 

موسسه حقوقی و بین المللی سپند آفرین یسنا  با هدف ارائه خدمات تخصصی به صورت حرفه ای به کلیه مشتریان ٫ توسط جمعی از وکلا و متخصصان در این امور راه اندازی گردید و همواره مشتری مداری و بکار گیری روش های نوآورانه و خلاقانه را در خط مشی های خود بصورت برجسته سرلوحه قرار داده است. این مجموعه آمادگی جهت ارائه مشاوره در زمینه اخذ کد اقتصادی شرکتهای  و همچنین اخذ کارت بازرگانی شرکتهای ( مسئولیت محدود ٫ سهامی خاص و عام ٫ تضامنی ٫ موسسات غیر تجاری ٫ نسبی ٫ تعاونی ٫ شرکت های هلدینگ و … ) را دارد.
اخذ کد اقتصادی برای کلیه شرکتها
هر شرکت و یا موسسه بعد از اینکه به ثبت رسید و آگهی تأسیس آن صادر شد باید طی دو ماه در دارایی تشکیل پرونده داده و برای اخذ کد اقتصادی اقدام نماید.
اهمیت تشکیل پرونده مالیاتی از آن جا معلوم می شود که وقتی شرکت تأسیس می شود بدون داشتن پرونده مالیاتی نمی تواند برای اخذ کد اقتصادی اقدام نماید. به همین دلیل شرکت نمی تواند اقدام به عقد قرار داد کرده و فعالیت خود را شروع کند. هم چنین شرکت نمی تواند در پایان سال مالی، اظهارنامه مالیاتی  فعالیت یا عدم فعالیت خود را به دارایی تسلیم کند.
از دلایل نیاز به کد اقتصادی برای امور مهم تجاری عبارتند از:
1- اخذ کارت بازرگانی.
2- شرکت در مزایده ها.
3- صدور فاکتور.
4- باز کردن حساب در بانک
5-  شرکت در مناقصات
6- اخذ قرارداد با شرکتها دولتی
مزایای اخذ کد اقتصادی:
1- کد اقتصادی شماره ای است که به وسیله سازمان امور مالیاتی به فعالان اقتصادی داده می شود و هم چون شماره شناسایی این افراد در سازمان مالیاتی محسوب می شود.
2- به واسطه ی کد اقتصادی سازمان امور مالیاتی کشور می تواند دفاتر قانونی، صورتحسابها و فاکتورهای صادر شده را راحت تر بررسی کند.
3- از دیگر مزایای کد اقتصادی کسب مجوز برای فعالیت های تجارتی و پرداخت حقوق دولت در قالب مالیات و جلوگیری از رقابتها و تلاشهای ناسالم است.
اشخاصی که مکلف به اخذ کد اقتصادی اند:
4-  تمامی اشخاص حقوقی که در زمینه ی تولید، مونتاژ، صادرات و واردات، توزیع کالاها و امور خدماتی فعالیت دارند.
5- تمامی اشخاص حقیقی که در زمینه تولید، مونتاژ، صادرات و واردات، توزیع کالا و خدمات فعالند.
اشخاص حقیقی باید دارای پروانه ی کسب و کار از مراجع مربوطه بوده و محل فعالیت تجاری داشته باشند و شرایط لازم را برای اخذ کد اقتصادی داشته باشند.
مطابق مصوبه اخیر مجلس، چنانچه شرکتها مراحل اخذ کد اقتصادی را انجام ندهند و این کد را دریافت نکنند از معافیتهای مالیاتی که در ماده 105 قانون سازمان مالیاتی کشور قید شده بی بهره خواهند بود. به موجب ماده 105 قانون سازمان مالیاتی کشور ” درآمد شرکتها و درآمد ناشی از فعالیتهای انتفاعی سایر اشخاص حقوقی از منابع مختلف در ایران یا خارج از ایران تحصیل می شود، پس از وضع زیانهای (هزینه ها) حاصل از منابع غیر معاف و کسر مالیاتهای مقرر به استثنای مواردی که طبق مقررات این قانون دارای نرخ جداگانه ای می باشد مشمول مالیات حداکثر به نرخ 25 درصد خواهند بود.”
مدارک مورد نیاز برای درخواست کد اقتصادی اشخاص حقیقی:
1- درخواست کتبی.
2- سه قطعه عکس 2×3 متقاضی.
3- کپی از پروانه کسب.
4- کپی از تمامی صفحات مدارک شناسایی.
5- پرداخت مبلغ 10000 ریال و ارایه فیش پرداختی.
6- تکمیل فرم اطلاعات هویتی اشخاص حقیقی.
7- کپی کارت اقتصادی قبلی یا فیش کامپیوتری.
مدارک مورد نیاز برای درخواست کد اقتصادی اشخاص حقوقی:
1- درخواست کتبی شرکت.
2- روزنامه ی رسمی که آگهی تأسیس شرکت در آن درج شده باشد.
3- فیش پرداختی به مبلغ 10000 ریال.
4- کپی از تمامی صفحات شناسنامه.
5- تنظیم فرم اطلاعات هویتی اشخاص حقوقی
6- کپی کارت اقتصادی قبلی یا فیش کامپیوتری.
مراحل  و مدارک لازم برای دریافت کد اقتصادی:
1-  تکمیل دفترچه در واحد اطلاعات و خدمات اداره دارایی
2- تکمیل فرم ب مربوطه از واحد ثبت و شناسایی اداره دارای
3- کپی اساسنامه و آگهی تأسیس شرکت
4- کپی از مدارک شناسایی اعضای هیأت مدیره
5- کپی اظهارات شرکت و پرانه بهره بداری یا مجوز تأسیس
6- کپی سند مالکیت اقامتگاه قانونی شرکت
7-  پرداخت مالیات حق تمبر به اداره دارایی
مدارک تکمیل شده را همراه با فرم اطلاعات هویت اشخاص حقیقی به حوزه مالیاتی تحویل داده و سپس سر ممیزی مالیاتی آنها را بررسی می کند. بعد از تأیید و ثبت در دفتر حوزه، در قبال دریافت مدارک رسیدی را صادر می کند و آن را تحویل می دهد.سپس مدارک به اداره ی نظارت و پی گیری تحویل داده و این اداره آنها را به اداره کل اطلاعات و خدمات مالیاتی واداره شماره اقتصادی ارسال کرده و مسئولان مربوطه بعد ازبررسی مدارک، کارت کد اقتصادی را صادر می کنند.
در رابطه با اشخاص حقوقی نیز همینطور. بعد از تهیه کارت و کامل نمودن فرم اطلاعات هویتی اشخاص حقوقی که توسط مدیر عامل یا وکیل قانونی تنظیم و با مهر شرکت ممهور شده را به حوزه مالیاتی تحویل داده و باقی مراحل همانند مراحل اخذ کد اقتصادی توسط اشخاص حقیقی است.
اخذ کارت بازرگانی برای شرکتها
موسسه حقوقی و بین المللی سپند آفرین یسنا  مجموعه ای حقوقی است که کلیه خدمات اداری  اخذ کد اقتصادی برای شرکتها  را در کوتاهترین زمان ممکن بطور مستقیم توسط وکلای پایه یک دادگستری انجام خواهد داد.
مطابق ماده ۳ قانون صادرات و واردات هر شخص اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی برای صادرات و واردات خود نیاز به داشتن کارت بازرگانی دارند که این کارت از طریق اتاق بازرگانی با یکسری شرایط خاص اخذ خواهد شد. کارت بازرگانی به هر ۲ صورت حقیقی و حقوقی قابل اخذ می باشد به شرایط آن که کلیه شرایط برای هر دو شخص (حقیقی و حقوقی) مهیا باشد یعنی یک شخص می تواند هم به عنوان مدیرعامل یک شرکت بازرگانی اخذ کند و هم به عنوان یک شخص تاجر نسبت به اخذ کارت بازرگانی اقدام نماید.
کلیه افراد می توانند پس از گذراندن مراحل لازم (شرکت در کلاسهای آموزش) و تکمیل مدارک در صورت داشتن شرایط لازم اقدام به اخذ کارت بازرگانی نمایند.
تعریف کارت بازرگانی:
کارت بازرگانی مجوزی است که به دارنده آن اعم از شخص حقیقی یا حقوقی اجازه داده می شود به امر تجارت خارجی بپردازد.
براساس مقرراتی که در حال حاضر در درست اجراست اعتبار کارت بازرگانی از تاریخ صدور یکسال می باشد و تمدید کارت بازرگانی نیز با ارائه مدارک لازم برای مدت مذکور انجام می گیرد.
مراحل ثبت درخواست (اخذ کارت بازرگانی) به صورت زیر است:
1- ثبت اطلاعات فردی
2- چاپ فرم های الکترونیکی مربوطه ، مراجعه به سازمان و اخذ گواهی های مورد نیاز
3- تکمیل اطلاعات پرونده  و پس از اسکن تصویر مدارک، بارگذاری فایل های مربوطه
مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده صدور کارت بازرگانی اشخاص حقیقی (اخذ کارت بازرگانی)
1- اصل اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی که به گواهی اداره ثبت شرکتها رسیده باشد.
2- اصل گواهی پلمپ دفاتر ، از اداره ثبت شرکتها.
3- اصل گواهی عدم سوء پیشینه.
4- فرم دال
5- اصل کارت ملی
6- دو قطعه عکس (جدید ، تمام رخ ، ساده ، رنگی و با پشت زمینه سفید)
7- اصل مدرک تحصیلی معتبر (حداقل دیپلم متوسطه) مدارک خارج از کشور پس از ارزشیابی توسط اداره دانش آموختگان وزارت علوم مورد پذیرش می باشد .
تبصره : دارندگان پروانه بهره برداری صنعتی، کشاورزی، معدنی، خدمات فنی مهندسی وخدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات  ICT ازمراجع ذیربط مشروط به انقضای دو سال از تاریخ صدور پروانه، ازارائه مدرک فوق معاف می باشند و ملزم به ارائه اصل مدرک تولید هستند .
8- اصل کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان
تبصره : متقاضیانی که سن آنان ۵۵سال تمام باشد از ارائه پایان خدمت معاف می باشند .
9- داشتن حداقل سن ۲۳سال تمام.
10- اصل گواهی بانک مبنی بر تایید حساب جاری وحسن اعتبار بانکی به نام متقاضی (فقط روی فرم الف قابل قبول است) با مهر امضای رئیس شعبه. (ضمنا حسابهای جاری شتاب مربوط به شهرستانها در صورتیکه روی فرم الف تایید شده باشد قابل قبول است). ضمنا حداقل یکسال از زمان افتتاح حساب گذشته باشد.
ارائه یکی از مدارک ذیل:
الف-اصل سند مالکیت شش دانگ به نام متقاضی، به آدرس دفتر کار (آدرس اظهارنامه)
ب- اصل اجاره نامه محضری معتبر به نام متقاضی ، برای محل کار و به آدرس دفتر کار (آدرس اظهارنامه)
ج- اصل اجاره نامه بنگاه املاک دارای کد رهگیری به نام متقاضی ، برای محل کار و به آدرس دفتر کار (آدرس اظهارنامه)
 حق صدور و تمدید کارت عضویت اتاق و کارت بازرگانی
الف: هزینه حق صدورویاتمدید کارت.
ب : برای کارتهای بازرگانی (اخذ کارت بازرگانی) صدوری هزینه علاوه بر مبالغ تعیین شده دریافت خواهد شد.
مدارک لازم جهت اخذ کارت بازرگانی
مدارک هویتی شامل (فتوکپی شناسنامه و کارت ملی)
مدرک پایان خدمت
داشتن حداقل سن ۲۳ سال
اخذ مدرک (گواهی) سوء پیشینه
داشتن عکس ۴×۶ پشت سفید
اخذ پلمپ دفاتر که از سال آن بیشتر از ۲ سال نگذشته باشد.
پرکردن اظهارنامه مربوطه
مدرک تحصیلی حداقل دیپلم
ارائه اصل مدرک و کپی سند مالکیت ۶ دانگ و یا اجاره نامه ملکی تجاری یا اداری.
داشتن کد اقتصادی جدید.
اخذ مفاصا حساب مالیات (ماده ۱۸۶)
گواهی حسن حساب بانکی و نداشتن چک برگشتی
بدین منظور و در جهت برآورده کردن نیاز فوق ، موسسه حقوقی و بین المللی سپند آفرین یسنا   متشکل از وکلای باتجربه  این زمینه را فراهم کرده است تا بتوانید تنها از طریق تماس تلفنی از سراسر کشور از مشاوره تخصصی وکلا  در زمینه های مختلف حقوقی بهره مند شوید.
بنابراین بهتر است قبل از هرگونه اقدام که درآینده بار حقوقی خواهد داشت با یک وکیل متخصص (همانند کاری که افراد در کشورهای پیشرفته انجام می دهند) مشورت نمائیم تا جلوی خسارات آتی را بگیریم و در صورت بروز اختلافات قبل از اقدام حقوقی حتما با یک وکیل مشورت کنیم که چه بسی یک مشورت ساده و صرف هزینه ای اندک جلوی خسارات و راه های طولانی دادگاهها و اطاله وقت مان را بگیرد .
موسسه حقوقي بین المللی یسنا هميار و پشتيبان شماست.
در اين همياري چتر امنيت و اطمينان خاطر بر كليه روابط تجاري شما سايه انداز خواهد بود. ما با ارائه خدمات مشاوره اي و حقوقي تخصصي به شما همواره حقوق شما را تضمين كرده و به شما اين اطمينان خاطر را مي دهيم كه حق را مي شود محافظت نموده و در جريان رسيدگي آنرا احقاق نمود.