ثبت شرکت برای اتباع خارجه، ثبت انواع شرکتهای تجاری ، صورتجلسه ، تغییرات ، رتبه بندی، اخذ کد اقتصادی و کارت بازرگانی ،ثبت شرکت در مناطق آزاد تجاری، ثبت علائم تجاری و اختراع

ثبت برند و علائم تجاری  توسط وکیل متخصص و پایه یک دادگستری ، ، ثبت اختراع  توسط وکیل متخصص و پایه یک دادگستری  ، اخذ استاندار  توسط وکیل متخصص و پایه یک دادگستری ، اخذ کارت بازرگانی توسط وکیل متخصص و پایه یک دادگستری ، اخذ مجوز فعالیت  توسط وکیل متخصص و پایه یک دادگستری ، ثبت شرکت  توسط وکیل متخصص و پایه یک دادگستری ، ثبت شعبه  توسط وکیل متخصص و پایه یک دادگستری ، نمایندگی ، ایزو ، گواهینامه  توسط وکیل متخصص و پایه یک دادگستری ، اخذ کد اقتصادی  توسط وکیل متخصص و پایه یک دادگستری برای هم وطنان گرامی و همچنین مهاجرین و اتباع خارجه و نیز ایرانیان مقیم خارج از کشور
برای اطلاعات بیشتر و تصمیم بهتر می توانید به سایت های موسسه حقوقی و بین المللی یسنا مراجعه نمایید 
   www.yasnahome.com
www.yasnasa.com
 www.yasnairan.com
www.yasnalawyer.com
www.yasnamigration.com
 (نقش وکیل و مشاورخوب این است که احتمال خطاها را کم کند و در تصمیم گیری درست شما را یاری نماید )

 

موسسه حقوقی و بین المللی سپند آفرین یسنا  با هدف ارائه خدمات تخصصی به صورت حرفه ای به کلیه مشتریان خارجی ( اتباع خارجه ) در سراسر کشورها  ٫ توسط جمعی از وکلا و متخصصان در این امور راه اندازی گردید و همواره مشتری مداری و بکار گیری روش های نوآورانه و خلاقانه را در خط مشی های خود بصورت برجسته سرلوحه قرار داده است. این مجموعه آمادگی جهت ارائه مشاوره در زمینه ثبت انواع شرکت ،  شعبه خارجی  به همراه  مجوز فعالیت ،  اخذ کد اقتصادی ، اخذ کارت بازرگانی ، خدمات بانکی ، خرید و یا اجاره دفتر کار و همچنین اخذ اقامت و غیره  را دارد.
اتباع خارجه از هر کشوری که باشند می توانند با مالکیت 100% در تمام نقات ایران ( مناطق آزاد تجاری و غیر آزاد )   شرکت یا شعبه ثبت نمایند و نیازی به شریک ایرانی نمی باشد و از حقوق شهروندی و اقامت کشور جمهوری اسلامی  ایران استفاده نمایند . و همچنین  سهامداران شرکت خارجی در ایران می توانند افراد حقیقی یا حقوقی باشند .
اتباع خارجه می توانند به اسم شرکت خود در تمام نقاط ایران املاک مسکونی ، تجاری ، صنعتی و حتی انواع  زمین با مالکیت 100% خریداری نماید. و همانند یک شهروند ایرانی به کسب و کار بپردازد .
ثبت انواع شرکت در کشور جمهوری اسلامی ایران برای اتباع خارجه
موسسه حقوقی و بین المللی سپند آفرین یسنا با کادر حقوقی مجرب و متخصص در کوتاهترین زمان ممکن اقدام به ثبت  انواع شرکت بشرح ذیل و تامین و تضمین حقوق و منافع شما خواهد نمود.
 1- شرکت با مسئولیت محدود
2- شرکت سهامی خاص
3- شرکت تضامنی
4- شرکت مختلط غیر سهامی
5- شرکت مختلط سهامی
6- شرکت نسبی
7- شرکت تعاونی تولید و مصرف
8- شرکت سهامی عام
تعیین نام  شرکت برای اتباع خارجه در ایران
هر شرکتی برای ثبت نیاز به نام دارد ، نام شرکت باید دارای ریشه فارسی باشد و تکراری نباشد و قبلا به ثبت نرسیده باشد.
تعداد شرکا و سهامداران در ثبت انواع شرکت های تجاری برای اتباع خارجه در ایران
شرکت را اجتماع دو یا چند شخص حقیقی یا حقوقی به منظور انجام عملیات تجاری و کسب سود گویند. در قوانین ایران، حداقل تعداد شرکا در شرکت 2 نفر است. از آنجا که یک شخص نمی تواند به تنهایی شرکت تشکیل دهد بنابراین تاسیس شرکت مستلزم شراکت دو یا چند شریک می باشد. لیکن قانون محدودیتی برای سقف تعداد شرکاء تعیین نکرده است.
سرمایه اولیه جهت ثبت انواع شرکت های تجاری
 سرمایه اولیه جهت ثبت انواع شرکت های تجاری برای اتباع خارجه در  ایران بشرخ ذیل می باشد :
1- سرمایه شرکت سهامی:  حداقل سرمایه شرکت سهامی عام ( پنج میلیون ریال ) است و حداقل سرمایه شرکت سهامی خاص ( یک میلیون ریال ) است.
 2- سرمایه شرکت بامسئولیت محدود:  حداقل سرمایه نقدی برای تشکیل یک شرکت بامسئولیت محدود، ” یکصد میلیون ریال ” تعیین شده که باید تماماَ به حساب شرکت در بدو تشکیل واریز شود.
3-  سرمایه شرکت تضامنی : هیچگونه حداقل مبلغی برای تشکیل شرکت تضامنی درنظر گرفته نشده است .
4- سرمایه شرکت تعاونی: دستورالعمل تشکیل شرکت های تعاونی، دو نصاب را برای سرمایه شرکت های تعاونی عام و خاص تعیین کرده است که عبارت است از :
الف- شرکت تعاونی عام = یکصد میلیون ریال
ب- شرکت تعاونی خاص= ده میلیون ریال
 مدارک مورد نیاز جهت  ثبت شرکت برای اتباع خارجه در ایران
 جهت ثبت شرکت های خارجی،ارائه مدارک ذیل به اداره کل ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی الزامی است.
1-اظهارنامه ثبت
2-یک نسخه مصدق از اساسنامه شرکت
3-یک نسخه مصدق از اختیارنامه عمده شرکت در ایران و در صورتی که شرکت چند نماینده مستقل در ایران داشته باشد،یک نسخه مصدق از اختیارنامه ها یا سازمان های دولتی و یا چنانچه شرکت خارجی باشد،شرایط عملیات آن باید به موجب امتیازات صحیح و منظمی مقرر گردیده باشد.
اظهارنامه ثبت شرکت خارجی می بایست به زبان فارسی تنظیم گردد و حاوی موارد ذیل باشد:
1-مشخصات کامل شرکت.
2-مرکز اصلی فعالیت شرکت و تابعیت آن.
3-نوع شرکت(سهامی،تضامنی و…)
4-میزان سرمایه شرکت.
5-تاریخ،محل و مرجع ثبت شرکت مادر.
6-نوع فعالیت مورد تقاضا در ایران.
7-معرفی نماینده یا نمایندگان شرکت در ایران با تعیین میزان اختیارات و صلاحیت امضای اسناد.
8-اسم و آدرس شخص یا اشخاص ذیصلاح جهت دریافت اسناد و ابلاغ های رسمی.
9-آخرین بیلان عملکرد مالی شرکت منوط به اینکه مقررات کشور متبوع و اساسنامه شرکت انعکاس عمومی آن را تجویز نموده باشد.
10-تعهد ارائه بیلان عملکرد شرکت(نمایندگی یا شعبه)در پایان سال مالی به اداره ثبت شرکت ها ضمن رعایت مفاد مندرج در بند 9
11-معرفی شعبه یا شعبات دیگر در ایران در صورت وجود.
افتتاح حساب جاری برای اشخاص حقوقی خارجی
 افتتاح حساب جاری برای دفاتر نمایندگی بانکها و شرکتهای خارجی که در اداره ثبت شرکتهای ایرانی به ثبت رسیده باشند با مدارک مورد نیاز جهت افتتاح حساب برای اشخاص حقوقی خارجی بلامانع بوده و همانند شرکتهای ایرانی عمل می گردد. مضافاً بر اینکه ترجمه رسمی اسناد و مدارک ثبت آنها نیز بایستی ارائه گردد.
گواهی ثبت شخص حقوقی خارجی بایستی به تائید کنسولگری کشور موطن اصلی آن شخص در ایران و یا کنسولگری ایران در کشور موطن اصلی برسد. در صورت عدم استقرار کنسولگری مزبور در کشورهای طرفین، تائید این گواهی از سوی کنسولگری یا سفارت خانه ذیربط به تشخیص وزارت امورخارجه ج.ا.ا مورد پذیرش است. همچنین این گواهی بایستی به تائید اتاق بازرگانی کشور موطن اصلی (در مورد اشخاص حقوقی تجارتی) و یا مقام نظارتی مسئول در آن کشور (در مورد اشخاص حقوقی غیر تجارتی) رسانیده شود.
 ثبت شعبه برای اتباع خارجی در ایران
روش و مراحل ثبت شعبه یا ثبت نمایندگی – شرکت خارجی در ایران
ثبت شعبه شرکت خارجی ، نماینده یا وکیل قانونی شرکت خارجی برای ثبت شعبه یا ثبت نمایندگی خارجی شرکت خارجی (ثبت نمایندگی خارجی) پس از تهیه مدارک مربوطه  بنحو ذیل اقدام نماید :
مدارک لازم جهت ثبت شعبه نمایندگی خارجی
1- اصل پاسپورت نماینده شرکت خارجی
2- امضاء وکیل ذیل وکالتنامه وکیل
3- کپی برابر اصل و اصل قرارداد نمایندگی با شرکت خارجی
4- اصل و کپی شناسنامه نماینده (شخص حقیقی) برابر اصل
5- آدرس محل سکونت نماینده و محل نمایندگی
6- ارائه سابقه فعالیت شخص متقاضی ثبت نمایندگی در زمینه امور پیشبینی شده در قرارداد نمایندگی.
7- کپی برابر اصل و اصل اساسنامه شرکت خارجی طرف نمایندگی آگهی تاسیس و آخرین تغییرات ثبت شده در مراجع ذیربط..
8- گزارش فعالیت هاي شرکت خارجی طرف نمایندگی و تبیین دلایل و ضرورت اخذ نمایندگی
9- آخرین گزارش مالی تائید شده شرکت خارجی
10- اظهارنامه ثبت شعبه شرکت خارجی
11- تصدیق مدارک ثبت شرکت خارجی در کنسولگری
12- اختیارنامه نماینده یا نمایندگان عمده شرکت خارجی
13- کلیه اسناد شرکت خارجی پس از تائید مرجع ذیربط (نظیر مرجع ثبت شرکتها) و تائید وزارت خارجه آن کشور بایستی به تائید سفارت یا نمایندگی جمهوري اسلامی ایران در آن کشور برسد و پس از ترجمه رسمی به فارسی و تائید اداره فنی دادگستري اصل و ترجمه آن به اداره ثبت شرکت ها ارائه گردد .
مدارك شرکت نماینده شرکت خارجی:
1- کپی برابر اصل قرارداد نمایندگی با شرکت خارجی
2- کپی برابر اصل اساسنامه شرکت متقاضی ثبت نمایندگی
3- روزنامه رسمی حاوي آگهی تاسیس شرکت
4- روزنامه رسمی آگهی آخرین تغییرات شده مخصوصا در مورد مدیران
5- ارائه سابقه فعالیت شخص حقوقی متقاضی ثبت نمایندگی در زمینه امور پیشبینی شده در قرارداد نمایندگی
6- اساسنامه شرکت خارجی طرف نمایندگی،آگهی تاسیسو آخرین تغییرات ثبت شده در مراجع ذیربط
7- گزارش فعالیت هاي شرکت خارجی طرف نمایندگی و تبیین دلایل و ضرورت اخذ نمایندگی
8- آخرین گزارشمالی تائید شده شرکت خارجی طرف نمایندگی که حسابرس تائید بکند.
9- اظهارنامه ثبت نمایندگی شرکت خارجی
شرایط اخذ نمایندگی خارجی
فعالان اقتصادی و نمایندگان شرکتهای خارجی که در کشور محل ثبت خود شرکت قانونی شناخته می شوند ، مشروط به عمل متقابل از سوی کشور متبوع می توانند در زمینه هایی که توسط دولت جمهوری اسلامی ایران تعیین می شود در چار چوب قوانین، ضوابط و مقررات کشور به ثبت شعبه نمایندگی خود اقدام کنند .
تبصره: آیین نامه اجرایی این قانون بنا به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی ودارایی با هماهنگی سایر مراجع ذیربط به تصویب هیات وزیران خواهد رسید .
دستورالعمل ثبت شعبه یا نمایندگی شرکت های خارجی
1- شرکتهای خارجی که در کشور محل ثبت خود شرکت قانونی شناخته می شوند مشروط به عمل متقابل در کشور متبوع می توانند برای فعالیت در ایران در زمینه های زیر بر اساس مقررات این آیین نامه و سایر قوانین و مقررات مربوط نسبت به ثبت شعبه یا نمایندگی خود اقدام نمایند :
ارائه خدمات بعد از فروش کالاها یاخدمات شرکت خارجی .
انجام عملیات اجرایی قراردادهایی که بین اشخاص ایرانی شرکت خارجی منعقد می شود .
بررسی و زمینه سازی برای سرمایه گذاری شرکت خارجی در ایران .
همکاری با شرکتهای فنی ومهندسی ایرانی برای انجام کار در کشور های ثالث .
افزایش صادارات غیر نفتی جمهوری اسلام ایران .
ارائه خدمات فنی و مهندسی و انتقال دانش فنی و فناوری.
انجام فعالیت های که مجوز آن توسط دستگاه های دولتی که به طور قانونی مجاز به صدور مجوز هستند ، صادر می گردد از قبیل ارائه خدمات در زمینه های حمل و نقل ، بیمه و بازرسی کالا، بانکی، بازاریابی و غیره .
2- شعبه شرکت خارجی ، واحد محلی تابع شرکت اصلی است که مستقیما موضوع و وظایف شرکت اصلی را در محل انحام می دهد . فعالیت شعبه در محل، تحت نام و با مسئولیت شرکت اصلی خواهد بود .
3- شرکتهای خارجی متقاضی ثبت شعبه در ایران موظفند اطلاعات و مدارک زیر را به همراه درخواست خود به اداره کل ثبت شرکتهاو مالکیت صنعتی ارائه نماید :
اساسنامه شرکت ، آگهی تاسیس و آخرین تغییرات ثبت شده در مراجع ذیربط .
آخرین گزارش مالی تایید شده شرکت .
گزارش توجیهی حاوی اطلاعات مربوط به فعالیتهای شرکت و تبیین دلایل و ضرورت ثبت شعبه در ایران ، تعیین نوع و حدود اختیارات و محل فعالیت شعبه بر آورد نیروی انسانی ایرانی و خارجی مورد نیاز، و نحوه تامین منابع وجوه ارزی و ریالی برای اداره امور شعبه .
4- نماینده شرکت خارجی، شخص حقیقی و حقوقی است که بر اساس قرارداد نمایندگی، انجام بخشی از موضوع و وظایف شرکت طرف نمایندگی را در محل بر عهده گرفته است . نمایندگی شرکت خارجی نسبت به فعالیتهایی که تحت نمایندگی شرکت طرف نمایندگی در محل انجام می پذیرد مسئولیت خواهد داشت .
5- اشخاص حقیقی ایرانی یا اشخاص حقوقی که متقاضی ثبت نمایندگی شرکت خارجی در ایران هستند موظفند ترجمه فاسی اسناد و اصل مدارک و اطلاعات زیر را به همراه درخواست کتبی خود به اداره کل ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی ارائه نمایند :
مدارک شناسایی شخص متقاضی : برای اشخاص حقیقی ، تصویر شناسنامه و نشانی اقامتگاه قانونی و برای اشخاص حقوقی ، اساسنامه شرکت و آگهی تاسیس و آخرین تغییرات ثبت شده آن نزد مراجع ذیربط.
ارائه سابقه فعالیت شخصی متقاضی ثبت نمایندگی در زمینه امور پیش بینی شده در قرارداد نمایندگی .
اساسنامه شرکت خارجی طرف نمایندگی آگهی تاسیس و آخرین تغییرات ثبت شده آن نزد مراجع ذیربط .
گزارش فعالیت های شرکت خارجی طرف نمایندگی و تبیین دلایل و ضرورت اخذ نمایندگی .
معرفی وزارتخانه ذیربط .
6- شعبه شرکتهای خارجی که نسبت به ثبت شعبه خود در ایران اقدم نموده و به فعالیت می پردازند موظفند هر سال گزارش سالانه شرکت اصلی مشتمل بر گزارش های مالی حسابرسی شده توسط حسابرسان مستقل مقیم در کشور متبوع را به دستگاه ذیربط ارائه نمایند .
7- کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی مشمول این آیین نامه موظفند گزارش فعالیت شعبه یا نمایندگی در ایران را همراه با صورت های مالی حسابرسی شده خود ظرف مدت 4 ماه پس از پایان سال مالی به دستگاه های ذیربط ارسال دارند . حسابرسی مذکور تا زمانی که آیین نامه اجرایی تبصره 4 ماده واحده قانون استفاده از خدمات تخصصی و حرفه ای حسابداران ذیصلاح به عنوان حسابدار رسمی –مصوب 1372- اعلام نشده است . توسط سازمان حسابرسی و موسسات حسابرسی مورد قبول دستگاه ذیربط که شرکای آن افراد حقیقی تایید شده توسط اداره نظارت سازمان حسابرسی باشند ، انجام می گیرد .
8- اداره امور شعبه یا نمایندگی ثبت شده طبق این آیین نامه باید توسط یکی یا چند شخص حقیقی مقیم ایران انجام گیرد.
9- به منظور برخورداری شرکتهای خارجی از مزایای این آیین نامه و استمرار فعالیت آها شرکتهای خارجی که تا قبل از لازم الاجرا شدن این آیین نامه در ایران از طریق شعبه یا نمایندگی خود فعالیت می کرده اند مکلفند اطلاعات و مدارک موضوع مواد 3و5 این آیین نامه را به دستگاه های ذیربط ارائه داده و وضعیت خود را با آیین نامه تطبیق دهند .
اخذ انواع ویزا برای اتباع خارجه در سراسر کشور
قوانین که مهمانان و مسافرانی که قصد دریافت ویزای بلند مدت ایران را دارند شرایط زیر الزامی است:
1- داشتن ۳ ویزای یک ماه ایران برای دریافت ویزای ۳ ماهه
2- داشتن ۲ ویزای ۳ ماهه برای دریافت ویزای ۶ ماه
3- داشتن ۲ ویزای ۶ ماهه ایران برای دریافت ویزای یکساله
 مدارک لازم برای دریافت ویزای متعدد یا ویزای مولتی به شرح زیر است:
1- اصل نامه درخواست شرکت با سربرگ، مهر و امضا رسمی مدیر عامل شرکت مبنی بر درخواست صدور ویزا کثیرالمسافره ایران از وزارت خارجه و ذکر علت دعوت از ایشان.
2- تصویر رنگی و شفاف از صفحه اول پاسپورت مسافر (اعتبار گذرنامه بالای ۶ ماه)
3- کپی صفحات پاسپورت ورود و خروج ایران در طول یکسال گذشته
4- تصویر رنگی و شفاف از صفحه اول شناسنامه میزبان
 مدارک لازم دریافت ویزای توریستی ایران برای بلند مدت
1- روزنامه رسمی همراه با آخرین تغییرات شرکت
2- اسکن رنگی صفحه اول شناسنامه شخص دعوت کننده یا میزبان
3- مشخصات شخص دعوت کننده یا میزبان
4- آدرس محل کار و منزل + شماره تماس محل کار و منزل
5- اسکن رنگی گذرنامه شخص دعوت شونده یا میهمان
6- شماره ملی شخص دعوت کننده یا میزبان
7- آدرس مکان اقامتی شخص دعوت شونده یا میهمان
مدارک لازم جهت ویزای تجاری ایران برای بلند مدت
1- نام شرکت دعوت کننده
2- شماره ثبت شرکت دعوت کننده
3- اسکن گذرنامه شخص دعوت شونده یا میهمان
4- موضوع دعوتنامه
5- اسکن دعوتنامه بر روی سربرگ شرکت به همراه مهر رسمی شرکت دعوت کننده
6- آدرس و شماره تماس شرکت دعوت کننده
7- آدرس مکان اقامتی شخص دعوت شونده یا میهمان
8- آدرس و شماره تماس منزل مدیر عامل
9- اسکن روزنامه رسمی دعوت کننده
10- اسکن شناسنامه مدیر عامل شرکت دعوت کننده
بدین منظور و در جهت برآورده کردن نیاز فوق ، موسسه حقوقی و بین المللی سپند آفرین یسنا   متشکل از وکلای باتجربه  این زمینه را فراهم کرده است تا بتوانید تنها از طریق تماس تلفنی از سراسر کشور از مشاوره تخصصی وکلا  در زمینه های مختلف حقوقی بهره مند شوید.
بنابراین بهتر است قبل از هرگونه اقدام که درآینده بار حقوقی خواهد داشت با یک وکیل متخصص (همانند کاری که افراد در کشورهای پیشرفته انجام می دهند) مشورت نمائیم تا جلوی خسارات آتی را بگیریم و در صورت بروز اختلافات قبل از اقدام حقوقی حتما با یک وکیل مشورت کنیم که چه بسی یک مشورت ساده و صرف هزینه ای اندک جلوی خسارات و راه های طولانی دادگاهها و اطاله وقت مان را بگیرد .
موسسه حقوقي بین المللی یسنا هميار و پشتيبان شماست.
در اين همياري چتر امنيت و اطمينان خاطر بر كليه روابط تجاري شما سايه انداز خواهد بود. ما با ارائه خدمات مشاوره اي و حقوقي تخصصي به شما همواره حقوق شما را تضمين كرده و به شما اين اطمينان خاطر را مي دهيم كه حق را مي شود محافظت نموده و در جريان رسيدگي آنرا احقاق نمود.