ثبت علائم تجاری و اختراع، ثبت انواع شرکتهای تجاری ، ثبت شرکت برای اتباع خارجی ، صورتجلسه ، تغییرات ، رتبه بندی، اخذ کد اقتصادی و کارت بازرگانی ،ثبت شرکت در مناطق آزاد تجاری

ثبت برند و علائم تجاری  توسط وکیل متخصص و پایه یک دادگستری ، ، ثبت اختراع  توسط وکیل متخصص و پایه یک دادگستری  ، اخذ استاندار  توسط وکیل متخصص و پایه یک دادگستری ، اخذ کارت بازرگانی توسط وکیل متخصص و پایه یک دادگستری ، اخذ مجوز فعالیت  توسط وکیل متخصص و پایه یک دادگستری ، ثبت شرکت  توسط وکیل متخصص و پایه یک دادگستری ، ثبت شعبه  توسط وکیل متخصص و پایه یک دادگستری ، نمایندگی ، ایزو ، گواهینامه  توسط وکیل متخصص و پایه یک دادگستری ، اخذ کد اقتصادی  توسط وکیل متخصص و پایه یک دادگستری برای هم وطنان گرامی و همچنین مهاجرین و اتباع خارجه و نیز ایرانیان مقیم خارج از کشور
برای اطلاعات بیشتر و تصمیم بهتر می توانید به سایت های موسسه حقوقی و بین المللی یسنا مراجعه نمایید 
   www.yasnahome.com
www.yasnasa.com
 www.yasnairan.com
www.yasnalawyer.com
www.yasnamigration.com
 (نقش وکیل و مشاورخوب این است که احتمال خطاها را کم کند و در تصمیم گیری درست شما را یاری نماید )

 

مالکیت فکری (ثبت اختراع و علائم تجاری)
موسسه حقوقی و بین المللی سپند آفر ین یسنا  با استفاده از توان بالای علمی اعضای خود در سریع ترین زمان ممکن اقدامات حقوقی و ثبتی لازم را جهت ثبت علائم تجاری ( برند)  انجام می دهد. و عنوان بهترین و با تجربه ترین موسسه جهت حمایت و (ثبت اختراع و علائم تجاری) شرکت های بزرگ آماده یاری طراحان و صنعت گران می باشد که در سریع ترین و ارزان ترین شکل ممکن طرح شما را جهت بهره مندی از حقوق ذکر شده در فوق به ثبت مراجه مربوطه برساند و تامین حقوق و منافع شما را تضمین نماید.
حقوق مالکیت فکری عهده دار تبیین و توضیح چگونگی حمایت و استفاده از آفرینش های فکری بشر است که در دو دسته مالکیت صنعتی و مالکیت ادبی و هنری به آن پرداخته می شود. مالکیت ادبی از آثار ادبی و هنری نظیر آثار علمی و پژوهشی ، کتب ، فیلم و … حمایت می کند. مالکیت صنعتی به حمایت از اختراعات ، طرح های صنعتی ، برند و علائم تجاری می پردازد.
اصلی ترین هدف حقوق مالکیت فکری و قواعد حاکم بر آن حمایت از حقوق پدید آورندگان آثار و ایجاد زمینه ای مناسب در جهت تشویق هنرمندان و صنعتگران برای خلق آثار بهتر و جلوگیری از مفهومی تحت عنوان سرقت ایده است. مؤسسه حقوقی ملک پور با برخورداری از فارغ التحصیلان برتر دانشگاهی و وکلای مجرب با تحصیلات تخصصی در حوزه حقوق مالکیت فکری ، برای تحقق این هدف در کنار شما خواهد بود.
 ثبت اختراع:
 اختراع نتیجه فکر فرد یا افراد است که برای اولین بار فرآیند یا فرآورده ای خاص را ارائه می کند و اغلب مشکل و مسئله ای را در یک حرفه ، فن ، فناوری ، صنعت و مانند آن حل می کند. بنابراین تعریف یک اختراع برای این که بتواند مورد ثبت و در نتیجه حمایت قانونگذار قرار گیرد باید دارای سه ویژگی باشد:
 1- ابتکاری باشد:
مطابق قانون ایران این خصوصیت بدین معنی است که اختراع برای دارنده مهارت عادی و سطح پایین در فن مذکور ، معلوم و آشکار نباشد. به عنوان مثال: تغییر ویژگی های ظاهری که برای یک فرد با دانش و مهارت عادی در آن حرفه امری بدیهی به نظر می رسد موجب ایجاد حق برای فرد نمی شود.به طور مختصر و مفید باید گفت اختراع باید در فن مربوطه بدیع باشد.
 2- جدید باشد:
براساس قانون ایران اختراعی جدید و نو محسوب می شود که در فن یا صنعت قبلی وجود نداشته باشد. در این تعریف منظور از فن یا صنعت قبلی هر چیزی است که در نقطه ای از جهان از طریق انتشار کتبی یا شفاهی یا از طریق استفاده عملی و یا هر طریق دیگر ،  قبل از تقاضای ثبت افشا شده باشد.
 3- کاربرد صنعتی داشته باشد:
طبق این ویژگی تنها اختراعی مشمول حمایت قانون گذار قرار می گیرد که در رشته ای از صنعت قابل ساخت یا استفاده باشد .طبق قانون ایران مراد از صنعت ، معنای گسترده و موسع آن است و شامل مواردی نظیر صنایع دستی ، کشاورزی ، ماهیگیری و خدمات نیز می شود.
در صورتی که اختراع واجد شرایط و ویژگی های فوق باشد؛ قابل ثبت و حمایت از سوی قانونگذار خواهد بود و در همین راستا حقی به نام حق اختراع به مخترع اعطا می شود که به واسطه آن علاوه بر ایجاد حقوق معنوی برای مخترع که در رابطه با ذکر نام ایشان در گواهینامه اختراع به عنوان مخترع می باشد ، شامل حقوق مادی نیز می شود. حقوق مادی ناشی از گواهینامه اختراع بدین ترتیب است:
1- بهره برداری از اختراع ثبت شده در ایران توسط اشخاص غیر از مالک حق اختراع ، مشروط به موافقت مالک آن است؛ بنابراین مالک می تواند علیه هر شخص که بدون اذن و اجازه او اقدام به بهره برداری و استفاده از اختراع نموده است شکایت کند که ضمن جبران خسارت از وی ، آن شخص در صورت علم و عمد در استفاده به مجازات کیفری نیز محکوم خواهد شد.
2-  در صورتی که اختراع به صورت یک فرآورده باشد ، حق انحصاری ساخت ، صادرات و واردات ، عرضه برای فروش ، فروش و استفاده از فرآورده به صاحب اختراع تعلق دارد و هر گونه دخل و تصرف در موارد یاد شده منوط به اجازه مالک حق اختراع می باشد..
3- در صورتی که اختراع به صورت یک فرآیند باشد استفاده از  آن به منظور به کارگیری در ایجاد و ساخت فرآورده از طریق آن فرایند و انجام هر یک از موارد بند قبل در خصوص کالاهایی که مستقیماً از طریق این فرایند به دست می آیند منحصراً در اختیار مخترع می باشد.
4- حقوق ناشی از اختراع ثبت شده قابل انتقال است و در صورت فوت صاحب حق به ورثه او منتقل می شود.
5- از یک اختراع به مدت بیست سال حمایت می شود.
ثبت برند و علامت تجاری:
موسسه حقوقی و بین المللی سپند آفرین یسنا با کادر حقوقی مجرب و متخصص در کوتاهترین زمان ممکن اقدام به ثبت اختراع و تامین و تضمین حقوق و منافع شما خواهد نمود.
علامت تجاری به هر نشانی از قبیل یک یا چند کلمه ، حرف ، سمبل و تصویر می گویند که در واقع مشخصه ای است که کالا ها و خدمات اشخاص حقیقی را از هم متمایز و معرفی می کند؛ به علاوه ، برخی علامت های تجاری وجود دارند که قابل رویت نیستند بلکه در قالب نت های موسیقی که جنبه شنیداری دارند می باشند.
هم چنین برخی علائم تجاری، علائم جمعی هستند که متعلق به انجمن ها و گروه هایی هستند که اعضای آن به دلیل برخی ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فرد ، خود را با این علائم معرفی می کنند. معمولا این گونه علائم کیفیت کالا و خدمات اشخاص حقیقی و حقوقی را که تحت نظارت مالک از آن علامت استفاده می کنند را بیان می دارند.لذا اغلب مالکین این محصولات باری امنیت و حفظ علایم تجاری خود اهمیت زیبادی قائل هستند و بدین سبب همواره به دنبال راه برای تامین حقوق و منافع خود میگردند که قانونگذار با توجه به این خواسته افراد و جهت حمایت از صنعتگران و تجار اقدام به حمایت از علایم تجاری ثبت شده می نماید.
مزایای ثبت برند و علامت تجاری این است که :
وقتی شرکت شما برای معرفی کالاها و محصولات خود و شناسایی آنها از محصولات مشابه رقبا اقدام به ثبت یک علامت تجاری کند ، طبق قانون این فقط شرکت شما است که حق استفاده انحصاری از آن علامت را پیدا کرده و به موجب آن می توانید از عرضه کالاها و خدمات یکسان یا مشابه توسط اشخاص ثالث تحت علامت تجاری که همانند یا به طرز گمراه کننده ای مشابه علامت تجاری شما هستند جلوگیری کنید.
اگر علامت تجاری شما ثبت نشود ، شرکت های رقیب به راحتی و بدون هیچ مانعی می توانند از همان علامت یا علامتی که شبیه آن باشد برای کالاها و خدمات مشابه استفاده کنند و یا حتی آن را به نام خود ثبت نماید و شما را از استفاده از آن منع کنند و نتیجتاً سرمایه گذاری شما در بازاریابی یک محصول به هدر می رود و نیز زمانی که یک رقیب از علامت تجاری ثبت نشده شما استفاده می کند ممکن است مشتریان تصور کنند آن محصول متعلق به شرکت شما است و این موجب سلب اعتماد مشتریان از محصولات شما در آینده ای نزدیک خواهد شد. پس با ثبت علامت تجاری به و واسطه یاری گرفتن از کادر مجرب موسسه حقوق ملک پور، می توان به تمام این مشکلات خاتمه داد و از مزایای فراوان آن بهره مند شد.
 از دیگر منافع ثبت علامت و برند تجاری ثبت شده این است که به شما این امکان را می دهد که مانع استفاده سایرین از علامت ، بدون کسب مجوز بشوید و شما امکان اقامه دعوا و پیگیری دعاوی مربوط به نقض حقوق علامت ثبت شده را خواهید داشت. لازم به ذکر است که طول دوره های حمایتی از علائم تجاری ده سال است که می توان آن را به دفعات نا محدود با پرداخت هزینه های پیش بینی شده در قوانین ، تمدید نمود.
ثبت طرح صنعتی :
 در زبان عرف و غیر تخصصی ، طرح صنعتی معمولا به ظاهر و شکل یک کالا اشاره دارد؛ اما از نظر حقوقی طرح صنعتی ترکیبی از خطوط و نقش هاست که خصوصیات مربوط به شکل و تزئینات یک کالا را طی یک فرآیند صنعتی تشکیل داده و در نهایت موجب چشم نوازی و جذابیت یک کالا می شود. طرح صنعتی در انواع گسترده ای از فرآورده های صنعتی و محصولاتی از قبیل ابزار و تجهیزات فنی ، کالاهای لوکس و تجملی ، ماشین های سواری ، جواهرات ، وسایل الکتریکی ، صنایع دستی  و …. به کار برده می شود.
اهمیت طرح صنعتی در واقع در این است که یک طرح زیبا و جالب اغلب می تواند به توان رقابتی و ارزش اقتصادی یک کالا بیافزاید و چه بسا علت انحصاری فروش یک کالا ، طرح جذاب آن باشد. همین امر موجب شده که بتوان به راحتی مدعی شد با حمایت از طرح صنعتی توسط قانون گذاران زمینه رقابت سالم و برانگیختن ابتکارات در عرصه زیبایی نمایی گسترش می یابد. دقیقا در همین راستا است که قانون گذار ایران نیز حقوق ویژه ای را برای صاحب طرح صنعتی ثبت شده در نظر گرفته است که مهمترین این حقوق در ماده ۲۸ قانون حمایت از اختراعات ، طرح های صنعتی ، علائم و نام های تجاری مصوب ۱۳۸۶ برشمرده شده است؛ این ماده در بیان این حقوق چنین مقرر می دارد که:
الف- بهره برداری از هر طرح صنعتی که در ایران ثبت شده باشد ، توسط اشخاص ، مشروط به موافقت مالک آن است.
ب- بهره برداری از یک طرح صنعتی ثبت شده عبارت است از : ساخت ، فروش و وارد کردن اقلام حاوی آن طرح صنعتی.
ج- مالک طرح صنعتی ثبت شده ، می تواند علیه هر شخص که بدون موافقت او افعال مذکور در بند (ب) این ماده را انجام دهد یا مرتکب عملی شود که عادتا موجبات تجاوز آینده را فراهم آورد ، در دادگاه اقامه دعوا نماید. به عنوان مثال: مالک یک طرح صنعتی ثبت شده می تواند از واردات یک کالای خارجی که حاوی آن طرح صنعتی است به ایران جلوگیری کند؛ چون طبق قانون این عمل نوعی بهره برداری غیر مجاز از آن طرح صنعتی ثبت شده و تجاوز به حقوق صاحب طرح تلقی می شود.
مدت حمایت از طرح صنعتی پنج سال است و با اتمام آن ، برای دو دوره پنج ساله دیگر نیز قابل تمدید می باشد.
 بدین منظور و در جهت برآورده کردن نیاز فوق ، موسسه حقوقی و بین المللی سپند آفرین یسنا   متشکل از وکلای باتجربه  این زمینه را فراهم کرده است تا بتوانید تنها از طریق تماس تلفنی از سراسر کشور از مشاوره تخصصی وکلا  در زمینه های مختلف حقوقی بهره مند شوید.
بنابراین بهتر است قبل از هرگونه اقدام که درآینده بار حقوقی خواهد داشت با یک وکیل متخصص (همانند کاری که افراد در کشورهای پیشرفته انجام می دهند) مشورت نمائیم تا جلوی خسارات آتی را بگیریم و در صورت بروز اختلافات قبل از اقدام حقوقی حتما با یک وکیل مشورت کنیم که چه بسی یک مشورت ساده و صرف هزینه ای اندک جلوی خسارات و راه های طولانی دادگاهها و اطاله وقت مان را بگیرد .
موسسه حقوقي بین المللی یسنا هميار و پشتيبان شماست.
در اين همياري چتر امنيت و اطمينان خاطر بر كليه روابط تجاري شما سايه انداز خواهد بود. ما با ارائه خدمات مشاوره اي و حقوقي تخصصي به شما همواره حقوق شما را تضمين كرده و به شما اين اطمينان خاطر را مي دهيم كه حق را مي شود محافظت نموده و در جريان رسيدگي آنرا احقاق نمود.