وکیل اتباع خارجه در اخذ ویزا ، اقامت ، پاسپورت ایران برای شهروندان خارجی

وکیل متخصص اخذ ویزا برای اتباع خارجه ، وکیل متخصص اخذ و ارسال دعوت نامه برای اتباع خارجه ، وکیل متخصص اخذ ویزای تحصیلی برای اتباع خارجه ، وکیل متخصص در اخذ اقامت ایران از طریق سرمایه گذاری 250/000 دلار امریکا ، وکیل متخصص در اخذ اقامت ایران از طریق ثبت شرکت و افتتاح حساب بانکی برای اتباع خارجه ، وکیل متخصص در اخذ اقامت ایران از طریق خرید سهام شرکت در بورس ، وکیل متخصص در اخذ اقامت ایران از طریق ازدواج برای اتباع خارجه ، وکیل متخصص در اخذ اقامت ایران از طریق کاری و نیروی متخصص ، وکیل متخصص در اخذ پاسپورت ایران برای اتباع خارجه ، وکیل متخصص در اخذ شناسنامه و کارت ملی ایران برای اتباع خارجه ، وکیل متخصص برای رفع ریجکتی ویزای ایران برای اتباع خارجه ، وکیل متخصص در رفع دیپورتی اقامت ایران برای اتباع خارجه

 

برای اطلاعات بیشتر و تصمیم بهتر می توانید به سایت های موسسه حقوقی و بین المللی یسنا مراجعه نمایید 
   www.yasnahome.com
www.yasnasa.com
 www.yasnairan.com
www.yasnalawyer.com
www.yasnamigration.com
 (نقش وکیل و مشاورخوب این است که احتمال خطاها را کم کند و در تصمیم گیری درست شما را یاری نماید )
  
خدمات موسسه حقوقی و بین المللی یسنا در امور مهاجرین اتباع خارجه در ایران
1- قبول وکالت و مشاوره در کلیه دعاوی حقوقی و کیفری برای کلیه اتباع خارجه در ایران توسط وکیل متخصص و پایه یک دادگستری
2- قبول وکالت و مشاوره در اخذ و ارسال انواع دعوت نامه ایران  برای کلیه اتباع خارجه توسط وکیل متخصص و پایه یک دادگستری
3- قبول وکالت و مشاوره در اخذ اقامت موقت و دائم ایران برای کلیه اتباع خارجه در ایران توسط وکیل متخصص و پایه یک دادگستری
4- قبول وکالت و مشاوره در اخذ تابعیت و شهروندی ( شناسنامه ،کارت ملی ، پاسپورت ) ایران برای کلیه اتباع خارجه در ایران توسط وکیل متخصص و پایه یک دادگستری
5- قبول وکالت و مشاوره در ثبت شرکت و افتتاح حساب بانکی ایران برای کلیه اتباع خارجه توسط وکیل متخصص و پایه یک دادگستری
6- قبول وکالت و مشاوره در پذیرش تحصیلی برای کلیه  اتباع خارجه در ایران توسط وکیل متخصص و پایه یک دادگستری
7- قبول وکالت و مشاوره در رفع ریجکتی ویزا و رفع دیپورتی اقامت اتباع خارجه در ایران توسط وکیل متخصص و پایه یک دادگستری
وکیل اتباع خارجه در ایران ، وکیل اقامت اتباع خارجه در ایران ، وکیل شناسنامه اتباع خارجه در ایران ، وکیل پاسپورت اتباع خارجه در ایران ، وکیل طلاق اتباع خارجه در ایران ، وکیل ازدواج اتباع خارجه در ایران ، وکیل ثبت شرکت اتباع خارجه در ایران ، وکیل ورود غیر قانونی اتباع خارجه در ایران ، اخذ ویزا برای اتباع خارجه
 قبول وکالت و مشاوره در اخذ انواع ویزای ایران برای مسافرین خارچی ( اتباع خارجه ) زیر نظر وکلای مهاجرتی و بین المللی
مسافران خارجی‌ای که قصد ورود به ایران را دارند باید برای دریافت ویزای ایران اقدام کنند. برای اخذ ویزای ایران یک شهروند یا یک شرکت ثبت شده ایرانی باید کفیل آن ها باشد صورت گیرد موسسه حقوقی و بین المللی سپند آفرین یسنا با داشتن وکلای متخخص و بین المللی در زمینه مهاجرت افتخار این را دارد تا باقبول وکالت و مشاوره در اخذ انواع ویزای ایران در خدمت شما مسافرین خارجی باشد .
 انواع ویزای ایران
سامانه روادید الکترونیکی ایران قادر به ارائه انواع روادیدهای تعریف شده توسط دولت جمهوری اسلامی می باشد. حال آنکه به دلیل برخی ملاحظات و روابط سیاسی ارائه برخی از انواع روادید برای شهروندان برخی از کشورها صرفا از طریق نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران بصورت حضوری امکان پذیر خواهد بود. ویزای های ایران در دسته های توریستی، تجاری، پزشکی، فامیلی، زیارتی صادر میگردد.
شایستگی دریافت ویزای ایران
با توجه به مناسبات سیاسی، امکان ارائه برخی از روادیدهای جمهوری اسلامی ایران برای شهروندان برخی از کشورها امکان پذیر نمی باشد. شهروندان این کشورها می توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر به نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران مراجعه نمایند.
انقضای گذرنامه
برای ثبت درخواست همه انواع روادید ها در سامانه روادید الکترونیکی، داشتن گذرنامه ی معتبر که حداقل شش ماه از تاریخ انقضای آن باقی مانده باشد الزامی است. بدیهی است سامانه از ثبت درخواست روادید با گذرنامه های در حال انقضای کمتر از شش ماه جلوگیری بعمل می آورد.
مدت اعتبار ویزای ایران
هنگام صدور روادید جمهوری اسلامی ایران، اطلاعات مربوط به بازه زمانی اعتبار روادید درج می گردد. بدیهی است عدم مسافرت به ایران در طول این مدت به منزله باطل شدن روادید صادر شده خواهد بود و درخواست کننده نیاز به ثبت درخواست مجدد روادید خواهد داشت.
کشورهای معاف از ویزای ایران
با توجه به قوانین بین المللی و توافقات بینابین، امکان ورود به کشور ایران برای تبعه برخی از کشورها بدون دریافت روادید از طریق روالهای مرسوم فراهم گردیده است. این افراد می توانند در مبادی ورودی با توجه به قوانین و شرایط تعیین شده مجوزهای لازم برای ورود را کسب نمایند.
اتباع کشورهای آذربایجان، بولیوی، ترکیه، سوریه، لبنان، گرجستان، ارمنستان، ونزوئلا، مصر و مالزی شامل قوانین لغو روادید مطرح شده خواهند بود.
وکیل اتباع خارجه در ایران ، وکیل اقامت اتباع خارجه در ایران ، وکیل شناسنامه اتباع خارجه در ایران ، وکیل پاسپورت اتباع خارجه در ایران ، وکیل طلاق اتباع خارجه در ایران ، وکیل ازدواج اتباع خارجه در ایران ، وکیل ثبت شرکت اتباع خارجه در ایران ، وکیل ورود غیر قانونی اتباع خارجه در ایران ، اخذ ویزا برای اتباع خارجه
ویزای فرودگاهی ایران
باتوجه به مصوبه هیئت وزیران جمهوری اسلامی ایران، مقرر گردید منبعد دفاتر گذرنامه و روادید وزارت امورخارجه مستقر در فرودگاه امام خمینی (ره)، مهرآباد، مشهد، شیراز و تبریز جهت دارندگان گذرنامه های عادی معتبر کشورهای مندرج در ذیل بنا به درخواست متقاضی روادید جهانگردی صادر نمایند.
آذربایجان – آلبانی – آلمان – اطریش – ارمنستان – ازبکستان – اسپانیا – استرالیا – اسلوانی – اسلوواک – امارات متحده عربی – اندونزی – اکراین – ایتالیا – ایرلند – بحرین – برزیل – برونتی – بلاروس – بلژیک – بلغارستان – بوسنی هرزگوین – پرتغال – پرو – تاجیکستان – تایلند – ترکمنستان – چین – دانمارک – فدراتیو روسیه – رومانی – ژاپن – سنگاپور – سوئد – سوئیس – سوریه – عربستان – عمان – فرانسه – فلسطین – قبرس – قرقیزستان – قطر – کرواسی – کره جنوبی – کره شمالی – کلمبیا – کوبا – کویت – گرجستان – لبنان – لوگزامبورگ – لهستان – مالزی – مجارستان – مغولستان – مکزیک – نروژ – نیوزلند – ونزوئلا – ویتنام – هلند –  یوگسلاوی – یونان
لازم به ذکر است که این نوع روادید صرفاً با هدف جهانگردی و جهت افرادی که اصالتاً دارای تابعیت کشورهای فوق الذکر می باشند صادر و شامل دارندگان گذرنامه های سیاسی، خدمت، تجاری، کارشناسی، خبرنگاری، گزارشگری و اتباع ایرانی که دارای گذرنامه خارجی نیز بوده ولی بموجب قوانین جمهوری اسلامی ایران از تابعیت ایران خارج نشده اند نخواهد بود.
روادید ایران برای اتباع خارجی دارای مادر ایرانی
اتباع سایر کشورها که دارای مادر ایرانی می باشند، می توانند پس از اخذ روادید به جمهوری اسلامی ایران سفر نمایند، متقاضیان می توانند با ارائه مدارک زیر شخصاً و یا با ارسال مدارک توسط پست سفارشی جهت اخذ روادید اقدام نمایند
مدارک لازم
1- تکمیل یک برگ فرم درخواست
2- ارائه فتوکپی سند ولادت
3- دو قطعه عکس بیومتریک جدید ۴x۳ تمام رخ، بدون کلاه، عینک تیره و پشت نویسی شده
4- ارائه فتوکپی گواهی ازدواج پدر و مادر (پروانه زناشوئی ایرانی)
5- برای افراد زیر ۱۸ سال اجازه نامه کتبی پدر تأیید شده توسط دفترخانه رسمی(Notary public)
6- درخواست کتبی مادر
7- اصل گذرنامه معتبر متقاضی باحداقل شش ماه اعتبار
توجه
برای جلوگیری از اتلاف وقت از ارسال مدارک ناقص خودداری نمائید، به اینگونه مدارک ترتیب اثر داده نخواهد شد
مدت رسیدگی به درخواست صدور روادید حداقل ۱۰ روز کاری می باشد.
روادید ایران برای اقیان خارجی دارای همسر ایرانی
آقایان اتباع سایر کشورها که دارای همسر ایرانی می باشند، می توانند پس از اخذ روادید به جمهوری اسلامی ایران سفر نمایند، متقاضیان می توانند با ارائه مدارک زیر شخصاً و یا با ارسال مدارک جهت اخذ روادید اقدام نمایند.
مدارک لازم
1- تکمیل یک برگ فرم درخواست
2- درخواست کتبی همسر متقاضی روادید
3- دو قطعه عکس بیومتریک جدید ۴x۳ تمام رخ، بدون کلاه، عینک تیره و پشت نویسی شده
4- ارائه فتوکپی گواهی ازدواج (پروانه زناشوئی ایرانی)
5- اصل گذرنامه معتبر متقاضی با حداقل شش ماه اعتبار
توجه
برای جلوگیری از اتلاف وقت از ارسال مدارک ناقص خودداری نمائید، به اینگونه مدارک ترتیب اثر داده نخواهد شد.
مدت رسیدگی به درخواست صدور روادید حداقل ۱۰ روز کاری می باشد.
نمایندگی در صورت لزوم می تواند از متقاضی برای مصاحبه دعوت بعمل آورد.
روادید ایران برای ایرانیان ترک تابعیت کرده
اتباع سابق ایران که براساس قانون مدنی ترک تابعیت نموده اند می توانند پس از اخذ روادید به جمهوری اسلامی ایران سفر نمایند، متقاضیان می توانند با ارائه مدارک زیر شخصاً و یا با ارسال مدارک توسط پست سفارشی جهت اخذ روادید اقدام نمایند
مدارک لازم
1-  تکمیل یک برگ فرم درخواست
 2- یک نسخه فتوکپی سند ترک تابعیت از جمهوری اسلامی ایران
3- دو قطعه عکس بیومتریک جدید ۴x۳ تمام رخ، بدون کلاه، عینک تیره و پشت نویسی شده
4- درخواست کتبی متقاضی روادید
5- اصل گذرنامه معتبر متقاضی که باید حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد
توجه
به مدارک ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد
مدت رسیدگی به درخواست صدور روادید حداقل ۱۰ روز کاری می باشد.
چگونگی تمدید ویزای ایران
کسانی که دارای ویزای ایران هستند و قصدا دشاته باشند که زمان بیشتری در ایران سپری کنند باید ویزای خود را تمدید کنند و برای این کار فرد تبعه خارجی به پلیس اتباع خارجی باید مراجعه نماید و با همراه داشتن مدارک شناسایی خود اعم از پاسپورت به این مرکز مراجعه نماید و کارهای مربوط به تمدید ویزا را انجام دهد.
شرایط دریافت ویزای ایران
برای اخذ ویزای ایران دو راه وجود دارد که در ادامه خدمت شما عزیزان بیان می شود که عبارتند از :
در مورد اول شما به صورت شخص حقیقی اقدام میکنید که معمولا این مسیر توضیه نمیشود چرا که شما با قوانین مهم برای اخذ ویزا آشنا نیستید و هرگونه اشتباه امکان دارد مسافر شما دیگر نتواند به ایران سفر داشته باشد.
روش دوم که مسیری راحت برای شما خواهد بود و ما به شما توصیه میکنیم این هست که شما از طریق یکی از دفاتر آژانس هواپیمایی اقدام به دریافت ویزای ایران نمایید که هم دردسری برای شما نخواهد داشت و هم اینکه سریعتر ویزای ایران را دریافت نمی نمایید.
پیشنهاد ما به شما این است که از تیم های متخصص در این زمینه استفاده کنید. در واقع مشاورین ما می توانند به سادگی با نازل ترین قیمت ، شما را به هدفتان برسانند. در نظر داشته باشید که گزینه های مختلفی در این مسیر پیش روی شما قرار دارد.
قوانین حاکم بر مدت زمان اعتبار ویزای ایران :
1- داشتن ۳ ویزای یک ماه ایران برای دریافت ویزای ۳ ماهه
2- داشتن ۲ ویزای ۳ ماهه برای دریافت ویزای ۶ ماه
3- داشتن ۲ ویزای ۶ ماهه ایران برای دریافت ویزای یکساله
مدارک لازم برای دریافت ویزای چند بار ورود یا همان ویزای مولتی ایران :
1- اصل نامه درخواست شرکت با سربرگ، مهر و امضا رسمی مدیر عامل شرکت مبنی بر درخواست صدور ویزا کثیرالمسافره ایران از وزارت خارجه و ذکر علت دعوت از ایشان.
2- تصویر رنگی و شفاف از صفحه اول پاسپورت مسافر (اعتبار گذرنامه بالای ۶ ماه)
3- کپی صفحات پاسپورت ورود و خروج ایران در طول یکسال گذشته
4- تصویر رنگی و شفاف از صفحه اول شناسنامه میزبان
لازم به ذکر است که مدت زمان ارائه کد ارجاع (کد رفرنس) برای این ویزا طولانی‌تر از ویزای توریستی ایران خواهد بود.
مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی ایران :
1- اسکن رنگی صفحه اول شناسنامه شخص دعوت کننده یا میزبان
2- مشخصات شخص دعوت کننده یا میزبان
3- آدرس محل کار و منزل + شماره تماس محل کار و منزل
4- اسکن رنگی گذرنامه شخص دعوت شونده یا میهمان
5- شماره ملی شخص دعوت کننده یا میزبان
6- آدرس مکان اقامتی شخص دعوت شونده یا میهمان
مدارک لازم برای دریافت ویزای تجاری ایران :
1- نام شرکت دعوت کننده
2- شماره ثبت شرکت دعوت کننده
3- اسکن گذرنامه شخص دعوت شونده یا میهمان
4- موضوع دعوتنامه
5- اسکن دعوتنامه بر روی سربرگ شرکت به همراه مهر رسمی شرکت دعوت کننده
7- آدرس و شماره تماس شرکت دعوت کننده
8- آدرس مکان اقامتی شخص دعوت شونده یا میهمان
9- آدرس و شماره تماس منزل مدیر عامل
10- اسکن روزنامه رسمی دعوت کننده
11- اسکن شناسنامه مدیر عامل شرکت دعوت کننده
اتباع خارجه یا مسافرین خارجه ، مهاجرین خارجه در ایران ، اقامت اتباع خارجه در ایران ، پاسپورت اتباع خارجه در ایران ، شناسنامه اتباع خارجه در ایران ، ثبت شعبه برای اتباع خارجه ، تحصیل اتباع خارجه در ایران ، ازدواج اتباع خارجه در ایران ، ورود غیر قانونی اتباع خارجه ، طلاق اتباع خارجه در ایران
قبول وکالت و مشاوره در اخذ اقامت ایران برای اتباع خارجه از روشهای مختلف زیر نظر وکلای مهاجرتی و بین المللی
موسسه حقوقی معتبرجهت انجام مشاوره مهاجرت وسرمایه گذاری درایران
موسسه حقوقی و بین المللی سپند آفرین یسنا ، بابهره گیری ازتوان وکلای پایه یک دادگستری وآشنا به امور سرمایه گذاری خارجی وهمچنین قبول وکالت ایرانیان خارج ازکشور وایرانیان داخل کشور وهمچنین قبول وکالت سرمایه گذاران خارجی درایران، بااستفاده از تیم تحقیقاتی، متخصص ومعتبر، همه مسایل وموضوعات مربوط به راههای مهاجرت به ایران، سرمایه گذاری درایران، تحصیل درایران و ازدواج درایران وشرایط اخذ اقامت وتابعیت ایران برای اتباع خارجی، با وکیل پایه یک دادگستری افتخار خدمات گسترده حقوقی درسطح ایران وبین الملل رادارد.
و نیز  موسسه حقوقی و بین المللی سپند آفرین یسنا ،  با داشتن علم و تخصص و تجربه لازم و کافی از قوانین و رویه های قضایی و همچنین شناخت و ارتباط موثر و به روز با مراجع و مراکز قضایی با تأکید بر اخلاق حرفه ای به حفظ حقوق موکلین و دفاع از منافع آنان می پردازد و همچنین با  داشتن تجربه و تخصص لازم و آشنایی با  حقوق و قوانین و مقررات اتباع خارجه در کشور جمهوری اسلامی ایران آمادگی ارائه خدمات تخصصی حقوقی را دارد.
و همچنین موسسه حقوقی و بین المللی سپند آفرین یسنا  ، یاکی از بهترین موسسات ، در زمینه مشاوره حقوقی در زمینهای  سرمایه گذاری، اخذ اقامت ، خدمات بانکی و ارزی ، ثبت شرکت و گرفتن شریک تجاری ، خرید املاک و مستغلات، امور قراردادها ، امور بازرگانی ، امور بیمه ای و غیره  آماده خدمت رسانی به شما عزیزان اتباع خارجه از هر کشوری از دنیا می باشیم .
 روشهای گرفتن اقامت کشور جمهوری اسلامی ایران
1- اقامت کشور ایران از  طریق سرمایه گذاری ( 000/250 دلار امریکا )
2- اقامت کشور ایران از طریق ثبت شرکت و گرفتن شریک تجاری
3- گرفتن اقامت کشور ایران از طریق ثبت شعبه خارجی
4- گرفتن اقامت ایران از طریق ازدواج
5- گرفتن اقامت ایران از طریق ویزای کار و نیروی متخصص
نگاهي به برخي از حقوق اساسي اتباع خارجي در ايران
کنوانسيون‌ها و ميثاق‌هاي بين‌المللي برخي حقوق را به عنوان حقوق اوليه و مورد نياز اتباع خارجي، اعم از مهاجران و پناهندگان مورد توجه قرار داده‌اند. برخي از اين حقوق عبارتند از : حق رعايت احوال شخصيه، آزادي ورود، اقامت و خروج، تملک اموال منقول و غير منقول، مراجعه به دادگاه و حق اشتغال با مزد. پيش از پرداختن به وضعيت اين حقوق در ايران بايد نکته‌اي را يادآور شويم و آن اين است که : هرآنچه را در باب حقوق اتباع خارجي در قوانين کشور ما مورد تأييد قرار گرفته‌است، تنها زماني برقرار خواهد شد که يا فرد مهاجر از طريق مجاري قانوني و با عنايت به قوانين موضوعه کشور، وارد ايران شده باشد و يا شرايط و وضعيت او تابع تعريف قانوني از پناهندگي و آوارگي باشد.
وکیل اتباع خارجه در ایران ، وکیل اتباع خارجه دراخذ اقامت ایران ، وکیل اتباع خارجه در امور کیفری و جزایی ، وکیل اتباع خارجه در اخذ پاسپورت ، وکیل اتباع خارجه در اخذ شناسنامه ، وکیل اتباع خارجه در ازدواج ، وکیل اتباع خارجه در طلاق ، وکیل اتباع خارجه در ثبت شرکت ، وکیل اتباع خارجه در ویزا
 مشاوره حقوقی و وکیل سرمایه گذاری خارجی: قانون و مقررات اجرایی سرمایه گذاری خارجی در ایران
افراد بسیاری وجود دارند که تابعیت کشورهای دیگر جهان را دارند و به هر دلیل مایلند در ایران اقامت داشته باشند. بهترین راهی که میتوان به این افراد پیشنهاد داد ویزای سرمایه گذاری است. دولت جمهوري اسلامي ايران ضمن استقبال از سرمايه گذاري خارجي در ايران از كليه سرمايه گذاران خارجي درخواست مينمايد كه قانون تشويق و حمايت سرمايه گذاري خارجي (قانون) و آئين نامه اجرايي آن را (آئين نامه ) با دقت و توجه كافي مطالعه فرمايند تا ضمن آشنايي با حقوق خود، تسهيلات و حمايت هـاي ناشي از سرمايه گذاري در چـارچوب ايـن قـانون از تعهدات و الزامات قانوني خود در چارچوب قانون تشويق و حمايت سرمايه گذاري خارجي نيز مطلع شوند.
1- پیگیری و حل مشکلات حقوقی سرمایه گذاران خارجی در ایران
2- مشاوره حقوقی به سرمایه گذاران خارجی در ایران
3- وکالت در پرونده های سرمایه گذاری
4- تنظیم، مشاوره و نظارت بر قراردادهای سرمایه گذاری
5- داوری قراردادهای سرمایه گذاری
6- و تسهیل و انجام کلیه امور مربوطه به سرمایه گذاری خارجی در ایران
مهاجرت به کشور جمهوری اسلامی  ایران
کشور جمهوری اسلامی ایران، با جغرافیایی کم نظیر در دنیا، و با داشتن همه چهار فصل به صورت همزمان، یکی از مقاصد، گردشگران اروپایی و سایر کشورها، می باشد.ایران مهد عظیم ترین تمدن های بشری است و تاریخ کهن سرزمین ایران، در طول تاریخ پرفراز و نشیب کشورهای منطقه، برتری و امتیاز خاصی داشته و دارد.وجود آثار تاریخی و بقایای تمدن های بزرگ آریایی در شهرهایی چون شیراز، اصفهان، تهران، مشهد و شوش، که معروفیت جهانی دارند، نوع غذای ایرانی، ظرفیت بالای سرمایه گذاری در ایران و سایر جاذبه های کشور عزیزمان ایران، همیشه مورد توجه سرمایه گذاران خارجی و افرادی است، که خواهان مهاجرت به ایران می باشند.
سیستم اعطاء تابعیت ایران
قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران، جهت اعطاء تابعیت اصلی، سیستم خون را پذیرفته است.هر شخصی که در هر کجای دنیا، متولد شود و پدر وی ایرانی باشد، می تواند، تابعیت ایران را داشته باشد.سیستم اعطاء تابعیت ایران از طریق خون یا اصل خون، حاکمیت مطلق دارد ولی در بعضی از موارد و به صورت فرعی و استثنایی، اعطاء تابعیت از طریق خاک، در ایران پذیرفته شده است.البته پذیرش تابعیت کودک متولد شده که پدر وی ایرانی است، به شرطی قابل پذیرش در ایران است که نسبت کودک در رابطه با پدر، مشروع باشد، و اصل بر مشروعیت و طهارت مولد طفل است، مگرآنکه خلاف آن ثابت شود.
استثنائات اصل خون در ایران
با توجه به اینکه هر طفلی در ایران یا خارج از ایران متولد می شود و لازم است که فقط از طریق پدر، تابعیت ایران را اخذ نماید، طفل متولد شده از مادر ایرانی و یا طفل متولد شده از پدر و مادر خارجی در ایران، به شرح زیر، امکان اخذ تابعیت ایرانی را بدون داشتن نسب ایرانی از سوی پدر، دارند:
1-  کودک متولد شده در ایران، که پدر و مادر وی معلوم و مشخص نباشد
2- کودک متولد شده در ایران از پدر و مادر خارجی که یکی از آنها، متولد ایران باشند، به شرط اینکه، بعد از سن 18 سالگی، درخواست تابعیت ایران نماید
3- هر زنی که با تبعه ایرانی ازدواج کند، تابعیت ایرانی را کسب می نماید، اما ازدواج زن ایرانی با تبعه خارجی، موجب اخذ تابعیت ایرانی برای شوهر وی نمی باشد.مگر با رعایت شرایط مقرر در قانون
شرایط تحصیل تابعیت ایران
1-  رسیدن به سن هجده سالگی تمام، یعنی ورود به نوزده سال
2- داشتن سابقه اقامت در ایران به مدت پنج سال که می تواند به صورت متداول یا متناوب باشد
3- عدم ترک خدمت نظامی و فراری نبودن از خدمت نظام وظیفه
4- داشتن گواهی عدم سوء پیشینه و عدم محکومیت به جنایت و جرائم مهم
اعطاء تابعیت ایرانی، بدون رعایت شرط اقامت در ایران
1- افرادی که در خارج از ایران، در خدمت دولت ایران باشتد، در حکم افراد مقیم ایران هستند
2- اشخاصی که به امور عام المنفعه ایران خدمات قابل توجهی داشته و موجب رشد و پیشرفت کشور شده باشند
3- اشخاصی که دارای زن ایرانی هستند و دارای فرزند از وی می باشند
مزایای تحصیل تابعیت ایرانی و محرومیت از تصدی در برخی مشاغل
الف:مزایا
1- برخورداری از کلیه حقوقی که افراد تابع ایران دارند
2- حق برخورداری از شغل، تحصیل و سرمایه گذاری
3- حق مالکیت اموال غیر منقول
4- حق برخورداری از امکانات رفاهی و بانکی در ایران
ب: محرومیت های تابعیت اکتسابی ایران
1-  عدم انتخاب به عنوان رئیس جمهور یا معاونین رئیس جمهور
2-  عدم عضومیت در فقهای شورای نگهبان و ریاست قوه قضائیه
3-  عدم امکان عضویت در مجلس شورای اسلامی، فرمانداری، وزارت، کفالت وزارت و استانداری و همچنین عدم امکان عضویت در شورای اسلامی، شهر، استان و شهرستان
4- عدم امکان استخدام در مشاغل وزارت خارجه، قضاوت، سمت های امنیتی و اطلاعاتی و نیروی انتظامی، ارتش و سپاه
آیا دریافت تابعیت ایران، توسط سرپرست خانواده، به همسر و فرزتدان نیز سرایت می کند؟
در صورت اخذ تابعیت ایرانی، توسط سرپرست خانوار، همسر و فرزندان زیر 18 سال وی نیز مشمول این تابعیت شده ولی فرزندان بالای 18 سال، به هیچ وجه از این امتیاز، نمی توانند استفاده نمایند.
ترک تابعیت ایران
اتباع ایران، فقط با شرایط ذیل، می توانند تابعیت ایرانی خود را ترک نمایند:
1- رسیدن به سن 25 سال تمام
2- اخذ مجوز ترک تابعیت از هیأت دولت
3- تعهد مبنی بر انتقال حقوق اموال غیر منقول خود، ظرف یک سال پس از ترک تابعیت
4- انجام خدمت وظیفه عمومی برای آقایان
5-  تعهد به ترک ایران ظرف مدت سه ماه از تاریخ ترک تابعیت. درصورت عدم ترک ایران ظرف سه ماه پس ازصدورمجوز ترک تابعیت، فرد ازایران، اخراج می شود.
وکیل اتباع خارجه در ایران ، وکیل اقامت اتباع خارجه در ایران ، وکیل شناسنامه اتباع خارجه در ایران ، وکیل پاسپورت اتباع خارجه در ایران ، وکیل طلاق اتباع خارجه در ایران ، وکیل ازدواج اتباع خارجه در ایران ، وکیل ثبت شرکت اتباع خارجه در ایران ، وکیل ورود غیر قانونی اتباع خارجه در ایران ، اخذ ویزا برای اتباع خارجه
امکان کاریابی اتباع خارجه درایران
تمامی اتباع کشورهای خارجی، که به تخصص وخدمات آنها، نیاز باشد، امکان کاریابی واشتغال درایران رادارند، به شرطی که درموضوع کاراتباع خارجی، فرد ایرانی واجد شرایط استخدام درآن شغل، موجود نباشد.اتباع افغانی، درایران، باداشتن کارت اقامت موقت ومجوز کار، درایران اشتغال به کاردارند.
کشور ایران، عضو کنوانسیون ژنو می باشد وپناهنده های بسیاری ازکشورهای افغانستان، سوریه، لبنان وعراق، درایران پناهنده شده ومشغول به زندگی درایران هستند.
درخواست بازگشت به تابعیت ایرانی
در صورتی که هریک ار اتباع ایرانی، که خود و یا پدرش، ترک تابعیت کرده است، خواهان بازگشت به تابعیت ایرانی خود باشد، این درخواست، به محض وصول، قابل پذیرش می باشد، مگراینکه دولت جمهوری اسلامی ایران، بازگشت وی به تابعیت ایرانی را به صلاح نداند.
 بدین منظور و در جهت برآورده کردن نیاز فوق ، موسسه حقوقی و بین المللی سپند آفرین یسنا   متشکل از وکلای باتجربه  این زمینه را فراهم کرده است تا بتوانید تنها از طریق تماس تلفنی از سراسر کشور از مشاوره تخصصی وکلا  در زمینه های مختلف حقوقی بهره مند شوید.
بنابراین بهتر است قبل از هرگونه اقدام که درآینده بار حقوقی خواهد داشت با یک وکیل متخصص (همانند کاری که افراد در کشورهای پیشرفته انجام می دهند) مشورت نمائیم تا جلوی خسارات آتی را بگیریم و در صورت بروز اختلافات قبل از اقدام حقوقی حتما با یک وکیل مشورت کنیم که چه بسی یک مشورت ساده و صرف هزینه ای اندک جلوی خسارات و راه های طولانی دادگاهها و اطاله وقت مان را بگیرد .
اتباع خارجه یا مسافرین خارجه ، مهاجرین خارجه در ایران ، اقامت اتباع خارجه در ایران ، پاسپورت اتباع خارجه در ایران ، شناسنامه اتباع خارجه در ایران ، ثبت شعبه برای اتباع خارجه ، تحصیل اتباع خارجه در ایران ، ازدواج اتباع خارجه در ایران ، ورود غیر قانونی اتباع خارجه ، طلاق اتباع خارجه در ایران
قبول وکالت و مشاوره در ثبت شرکت و افتتاح حساب بانکی برای اتباع خارجه توسط وکیل مهاجرتی و بین المللی
چگونگی ثبت شرکت برای اتباع خارجی
چگونگی ثبت شرکت با اتباع خارجی شامل  شخص حقیقی و حقوقی است که براساس نمایندگی خود در شرکت مربوطه(شرکت خارجی)،انجام بخشی از موضوع و فعالیت شرکت نمایندگی را برعهده گرفته است.اتباع  خارجی شرکتها یا نمایندگی شرکتهای خارجی نسبت به فعالیتهایی که تحت نمایندگی شرکت طرف نمایندگی در محل انجام می پذیرد.اتباع  خارجی که تمایلی برای سرمایه گذاری مستقیم در ایران ندارند و صرفا به منظور فروش محصولات و بازاریابی محصولات خود در ایران فعالیت دارند اقدام به تاسیس شعبه یا نمایندگی می کنند.مهم تریت علتی که اتباع خارجی به تأسیس شعبه در کشور دیگری اقدام می کنند،بازاریابی است.   طبق مواد ۴ و ۲ آیین نامه اجرایی قانون اجازه ثبت شعبه یا نمایندگی شرکتهای خارجی که در سال ۱۳۷۸ به تصویب هیئت وزیران رسیده است ،شعبه شرکت خارجی ،واحد محلی تابع شرکت اصلی است که مستقیما موضوع و وفعالیت شرکت اصلی را در محل ،انجام می دهد.
مزیتهای ثبت شرکت با اتباع  خارجی
یکی از اصلی ترین مزیتهای ثبت شرکت با اتباع  خارجی این است که سرمایه گذاران خارجی می توانند شرکت خود را به میزان ۱۰۰% در ایران ثبت کنند.
از مهم ترین مزیتهای ثبت شرکت با اتباع  خارجی در موارد زیر اشاره شده است که عبارتند از :
1- انجام فعالتهایی که مجوز آن توسط دستگاه های دولتی که بطور قانونی مجاز به صدور مجوز هستند ،صادر می گردد.از قبیل ارائه خدمات در زمینه حمل و نقل ،بیمه و بازرسی کالا ،بانکی ،بازاریابی و غیره.
 2-  افزایش صادرات غیر نفتی ایران.
 3-  بررسی و زمینه سازی برای سرمایه گذاری شرکتهای خارجی در ایران.
 4- ارائه خدمات بعد از فروش کالاها یا خدمات شرکتهای خارجی.
 5- انجام عملیات اجرایی قراردادهایی که بین اشخاص ایرانی و شرکت خارجی منعقد می شود.
 6-  همکاری با شرکتهای فنی و مهندسی ایرانی برای انجام کار در کشور های ثالث
 7- ارائه خدمات فنی و مهندسی و انتقال دانش و فناوری
انحلال ثبت شرکت با اتباع خارجی
طبق ماده ۶ قانون تجارت ،اشخاصی که مجوز فعالیت آنها ازسوی مراجع مربوطه لغو شود آنگاه مکلفند ،در مهلت تعیین شده توسط اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری نسبت به انحلال ثبت شعبه یا ثبت شرکت با شرکای خارجی نمایند .
مدارک لازم برای ثبت شرکت با اتباع خارجی
 1- پرداخت هزینه تعیین نام به حساب سازمان ثبت اسناد و املاک کشور جهت تعیین نام.
2- تکمیل فرم تعیین نام.
3-  تصویر  قرارداد نمایندگی با شرکت خارجی.
4-  مدارک شناسایی شخص متقاضی برای اشخاص حقیقی تصویر در شناسنامه و کارت ملی و نشانی اقامتگاه قانونی و برای اشخاص حقوقی: اساسا شرکت و آگهی تأسیس و آخرین تغییرات ثبت شده آن نزد مراجع مربوطه
5- آدرس محل سکونت نماینده و محل نمایندگی
6-  ارائه سابقه فعالیت شخص متقاضی ثبت نمایندگی در زمینه امور پیش بینی شده در قرارداد نمایندگی
7- تصویر مصدق اساسنامه شرکت خارجی طرف نمایندگی، آگهی تأسیس و آخرین تغییرات ثبت شده در مراجع مربوطه
 8- گزارش فعالیتهای شرکتهای خارجی
9- آخرین گزارش مالی شده شرکت خارجی طرف نمایندگی
10-  ارائه معرفی نامه وزارتخانه ذی ربط (در صورتی که قرارداد با دستگاه مربوطه منعقد شده باشد)
11- اظهارنامه ثبت شعبه شرکت خارجی (از محل اداره ثبت شرکت ها تهیه گردد)
12- تصدیق ثبت شرکت خارجی
13- اختيارنامه نماینده یا نمایندگان عمده شرکت خارجی
14- تصدیق ثبت شرکت خارجی
15- کلیه اسناد شرکت که در کشور خارجی تهیه می گردد، پس از تأیید مراجع مربوطه (مثل مرجع ثبت شرکتها) و تأیید وزرارت خارجه آن کشور،می بایست به تأیید نمایندگی ایران یا تایید سفارت در آن کشور برسد و پس از ترجمه رسمی به فارسی و تأیید اداره فنی دادگستری ، اصل و ترجمه آن به اداره ثبت شرکتها ارائه گردد.
وکیل اتباع خارجه در ایران ، وکیل اتباع خارجه دراخذ اقامت ایران ، وکیل اتباع خارجه در امور کیفری و جزایی ، وکیل اتباع خارجه در اخذ پاسپورت ، وکیل اتباع خارجه در اخذ شناسنامه ، وکیل اتباع خارجه در ازدواج ، وکیل اتباع خارجه در طلاق ، وکیل اتباع خارجه در ثبت شرکت ، وکیل اتباع خارجه در ویزا
قبول وکالت و مشاوره در اخذ اقامت اتباع خارجه از طریق تحصیلی توسط وکلای مهاجرتی و بین المللی در ایران
ثبت نام  بدون کنکور دانشگاه های علوم پزشکی سراسری مختص اتباع غیر ایرانی دو بار در سال برگزار می شود و علاقه مندان به ادامه تحصیل در رشته های بدون کنکور دانشگاه های علوم پزشکی سراسری بدون شرکت در کنکور ، در صورت دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی و قبولی در مصاحبه ، می توانند وارد دانشگاه سراسری مد نظر شوند
شرايط پذيرش:
۱- شرايط عمومي:
الف) نداشتن منع قانوني براي ادامه تحصيل از نظر مقررات آموزشي و قوانين جاري
ب) داشتن تاييديه از نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در كشور مربوطه يا وزارت امور خارجه
ج) داشتن گذرنامه معتبر خارجي
د) داشتن مدارك تحصيلي مقاطع قبلي مورد تاييد مراجع ذيصلاح
ه) تسلط به زبان فارسي
تبصره : سنجش ميزان تسلط متقاضي به زبان فارسي به دو شيوه زير انجام مي شود:
الف) ميزان آشنايي آن دسته از متقاضيان غير ايراني كه مقطع تحصيلي قبلي خود را در ايران گذرانده‌اند، مورد قبول است.
ب) ميزان آشنايي ساير متقاضيان غير ايراني كه مقطع تحصيلي قبلي خود را در ايران نگذرانده اند بايد توسط يكي از مراكز رسمي زبان آموزي فارسي در كشور سنجيده و اعلام شود.
۲- شرايط اختصاصي:
الف) در مقطع كارشناسي:
۱-متقاضيان ادامه تحصيل در مقطع كارشناسي بايد داراي مدرك ديپلم (معادل پايان دوره تحصيلات متوسطه در ايران) و پيش دانشگاهي يا معادل آن باشند.
۲-مدارك تحصيلي و ريز نمرات صادره از دانشگاه‌هاي كشور متبوع متقاضي بايد مورد تاييد سفارت يا نمايندگي‌هاي جمهوري اسلامي ايران در كشور متبوع متقاضي قرار گرفته باشد.
ب) در مقطع كارشناسي‌ارشد:
۱-متقاضيان مقطع كارشناسي ‌ارشد بايد مدرك كارشناسي معتبر داشته باشند.
۲-مدارك تحصيلي و ريزنمرات صادره از دانشگاه‌هاي كشور متبوع متقاضي بايد مورد تاييد سفارت يا نمايندگي‌هاي جمهوري اسلامي ايران در كشور متبوع متقاضي قرار گرفته باشد.
۳-اخذ موافقت گروه آموزشي بر اساس شاخص هاي مصوب.
ج) در مقطع دكتري:
۱-متقاضيان مقطع دكتري بايد مدرك كارشناسي و كارشناسي ارشد معتبر داشته باشند.
۲-مدارك تحصيلي و ريز نمرات صادره از دانشگاه‌هاي كشور متبوع متقاضي بايد مورد تاييد سفارت يا نمايندگي‌هاي جمهوري اسلامي ايران در كشور متبوع متقاضي قرار گرفته باشد.
۳-دريافت تاييديه ارزشيابي مدارك تحصيلي قبلي براي متقاضياني كه مقاطع قبلي خود را به صورت نيمه‌ حضوري و يا غير حضوري در خارج از كشور گذرانده‌اند.
۴-اخذ موافقت گروه آموزشي بر اساس شاخص هاي مصوب.
مهلت پذيرش:
۱- مهلت پذيرش درخواست فرد متقاضي براي ادامه تحصيل در مقطع كارشناسي و كارشناسي ارشد براي نيمسال اول تحصيلي، تا پايان خرداد ماه و براي نيمسال دوم تحصيلي، تا پايان مهر ماه مي باشد.
۲- مهلت پذيرش درخواست اوليه فرد متقاضي براي ادامه تحصيل در مقطع دكتري، بر اساس زمان برگزاري مصاحبه علمي است كه توسط دانشگاه اصفهان اعلام خواهد شد.
خارجیان مقیم ایران و چگونگی نحوه بررسی حقوق و تکالیف آن ها
خارجیان مقیم ایران : موضوع حقوق بیگانه همیشه در طول تاریخ مورد بحث و بررسی بوده و نظرات متفاوتی نسبت به آن ابراز شده است به همین دلیل قوانین کشورها تحت تاثیر همین افکار و نظریات‌، هریک‌، وضع حقوقی خاصی برای بیگانگان در نظر گرفته‌اند. در دنیای امروز هر کشور قواعد خاصی برای تعیین اتباع خود تنظیم می‌کند بنابراین اگر بر اساس آن قواعد فردی تبعه آن کشور نباشد، «بیگانه» محسوب می‌شود. جدا کردن این دو دسته از اشخاص یعنی اتباع و بیگانگان در هر کشور، از این ضرورت ناشی می‌شود و همین امر باعث تفاوت‌هایی در حقوق بیگانگان نسبت به اتباع یک کشور می‌شود.
چه کسانی اتباع ایران هستند و خارجیان مقیم ایران
مطابق قوانین موجود، اشخاص زیر تبعه‌ ایران محسوب می‌شوند:
تمام ساکنان ایران به استثنای اشخاصی که تبعیت خارجی آنها مسلم باشد؛ تبعیت خارجی کسانی مسلم است که مدارک تابعیت آنها مورد اعتراض دولت ایران نباشد.
کسانی که پدر آنها ایرانی است اعم از اینکه در ایران یا در خارجه متولد شده باشند.
کسانی که در ایران متولد شده و پدر و مادر آنها غیر معلوم باشند.
کسانی که در ایران از پدر و مادر خارجی که یکی از آنها در ایران متولد شده به وجود آمده‌اند.
کسانی که در ایران از پدری که تبعه‌ خارجه است به‌وجود آمده و بلافاصله پس از رسیدن به سن هجده سال تمام، لااقل یک سال دیگر در ایران اقامت کرده باشند در غیر این صورت قبول شدن آنها به تابعیت ایران طبق مقرراتی است که مطابق قانون برای تحصیلات تابعیت ایران مقرر است.
وکیل اتباع خارجه در ایران ، وکیل اقامت اتباع خارجه در ایران ، وکیل شناسنامه اتباع خارجه در ایران ، وکیل پاسپورت اتباع خارجه در ایران ، وکیل طلاق اتباع خارجه در ایران ، وکیل ازدواج اتباع خارجه در ایران ، وکیل ثبت شرکت اتباع خارجه در ایران ، وکیل ورود غیر قانونی اتباع خارجه در ایران ، اخذ ویزا برای اتباع خارجه
خارجیان مقیم ایران و چگونگی نحوه بررسی حقوق و تکالیف آن ها
خارجیان مقیم ایران : موضوع حقوق بیگانه همیشه در طول تاریخ مورد بحث و بررسی بوده و نظرات متفاوتی نسبت به آن ابراز شده است به همین دلیل قوانین کشورها تحت تاثیر همین افکار و نظریات‌، هریک‌، وضع حقوقی خاصی برای بیگانگان در نظر گرفته‌اند. در دنیای امروز هر کشور قواعد خاصی برای تعیین اتباع خود تنظیم می‌کند بنابراین اگر بر اساس آن قواعد فردی تبعه آن کشور نباشد، «بیگانه» محسوب می‌شود. جدا کردن این دو دسته از اشخاص یعنی اتباع و بیگانگان در هر کشور، از این ضرورت ناشی می‌شود و همین امر باعث تفاوت‌هایی در حقوق بیگانگان نسبت به اتباع یک کشور می‌شود.
چه کسانی اتباع ایران هستند و خارجیان مقیم ایران
مطابق قوانین موجود، اشخاص زیر تبعه‌ ایران محسوب می‌شوند:
تمام ساکنان ایران به استثنای اشخاصی که تبعیت خارجی آنها مسلم باشد؛ تبعیت خارجی کسانی مسلم است که مدارک تابعیت آنها مورد اعتراض دولت ایران نباشد.
کسانی که پدر آنها ایرانی است اعم از اینکه در ایران یا در خارجه متولد شده باشند.
کسانی که در ایران متولد شده و پدر و مادر آنها غیر معلوم باشند.
کسانی که در ایران از پدر و مادر خارجی که یکی از آنها در ایران متولد شده به وجود آمده‌اند.
کسانی که در ایران از پدری که تبعه‌ خارجه است به‌وجود آمده و بلافاصله پس از رسیدن به سن هجده سال تمام، لااقل یک سال دیگر در ایران اقامت کرده باشند در غیر این صورت قبول شدن آنها به تابعیت ایران طبق مقرراتی است که مطابق قانون برای تحصیلات تابعیت ایران مقرر است.
خارجیان مقیم
اتباع بیگانه به دو دسته تقسیم می‌شوند
اشخاص حقیقی: افراد و انسان‌ها هستند.
اشخاص حقوقی: شامل شرکت‌ها، موسسات و سازمان‌ها می‌شود. اشخاص حقوقی به حکم قانون دارای حقوق و تکالیفی هستند که برای افراد قایل شده است مگر حقوق و تکالیفی که ذاتا متعلق به انسان‌هاست مانند پدر شدن، ارث بردن….
مهم‌ترین حقوق عمومی اتباع بیگانه  و خارجیان مقیم عبارتند از:
آزادی ورود، عبور، توقف وخروج : به‌طور‌کلی قانون ایران برای اتباع بیگانه آزادی ورود به خاک ایران را شناخته است اما این آزادی بدون قید و شرط نیست و در مورد عبور بیگانگان نیاز به اجازه‌نامه خاص دارد.
حق حمایت از جان و مال وحفظ حیثیت: طبق اصل بیست‌و‌دوم قانون اساسی ایران، جان و مال همه افراد کشور مصون از تعرض است و بیگانگان نیز در میان افراد کشور قرار دارند.
حق داشتن امنیت فردی: منظور از اصل امنیت فردی، حمایت از فرد در قبال بازداشت‌های خود‌سرانه‌، غیر‌قانونی و نامحدود است.
آزادی عقیده : مطابق اصل بیست‌و‌سوم قانون اساسی ایران: «تفتیش عقاید ممنوع است و هیچ کس را نمی‌توان به صرف داشتن عقیده‌ای مورد تعرض و مواخذه قرارداد.»
حق اشتغال به هر گونه حرفه و صنعت: اتباع بیگانه می‌توانند در ایران به هر تجارت، صنعت و حرفه‌ای جز آنچه قانونا منحصر به اتباع ایرانی است یا در انحصار دولت است، اشتغال ورزند. البته بیشتر قوانین استخدامی، شرط تابعیت ایران به‌عنوان یکی از شرایط اصلی استخدام در نظر گرفته شده است. ماده ۱۲۰ قانون کار بیان می‌دارد:« اتباع بیگانه نمی‌توانند در ایران مشغول به کار شوند مگر اینکه اولا دارای روادید ورود با حق کار مشخص بوده و ثانیا مطابق قوانین و آیین‌نامه‌های مربوطه پروانه کار دریافت دارند.»
حق مراجعه به مراجع قضایی : در حقوق ایران بیگانگان نیز مانند اتباع  ایران، حق ترافع نزد مراجع قضایی ایران را برابر قواعد حاکم بر صلاحیت دادگاه‌ها در ایران دارا هستند. اما برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی، هرگاه تبعه بیگانه دعوی علیه شخص ایرانی مطرح کند طرف ایرانی می‌تواند از دادگاه درخواست کند وفق ماده  ۱۴۴ قانون آیین دادرسی مدنی از تبعه بیگانه تامین مناسب اخذ شود.
خارجیان مقیم ایران و چگونگی نحوه بررسی حقوق و تکالیف آن
خارجیان مقیم ایران : موضوع حقوق بیگانه همیشه در طول تاریخ مورد بحث و بررسی بوده و نظرات متفاوتی نسبت به آن ابراز شده است به همین دلیل قوانین کشورها تحت تاثیر همین افکار و نظریات‌، هریک‌، وضع حقوقی خاصی برای بیگانگان در نظر گرفته‌اند. در دنیای امروز هر کشور قواعد خاصی برای تعیین اتباع خود تنظیم می‌کند بنابراین اگر بر اساس آن قواعد فردی تبعه آن کشور نباشد، «بیگانه» محسوب می‌شود. جدا کردن این دو دسته از اشخاص یعنی اتباع و بیگانگان در هر کشور، از این ضرورت ناشی می‌شود و همین امر باعث تفاوت‌هایی در حقوق بیگانگان نسبت به اتباع یک کشور می‌شود.
چه کسانی اتباع ایران هستند و خارجیان مقیم ایران
مطابق قوانین موجود، اشخاص زیر تبعه‌ ایران محسوب می‌شوند:
تمام ساکنان ایران به استثنای اشخاصی که تبعیت خارجی آنها مسلم باشد؛ تبعیت خارجی کسانی مسلم است که مدارک تابعیت آنها مورد اعتراض دولت ایران نباشد.
کسانی که پدر آنها ایرانی است اعم از اینکه در ایران یا در خارجه متولد شده باشند.
کسانی که در ایران متولد شده و پدر و مادر آنها غیر معلوم باشند.
کسانی که در ایران از پدر و مادر خارجی که یکی از آنها در ایران متولد شده به وجود آمده‌اند.
کسانی که در ایران از پدری که تبعه‌ خارجه است به‌وجود آمده و بلافاصله پس از رسیدن به سن هجده سال تمام، لااقل یک سال دیگر در ایران اقامت کرده باشند در غیر این صورت قبول شدن آنها به تابعیت ایران طبق مقرراتی است که مطابق قانون برای تحصیلات تابعیت ایران مقرر است.
اتباع بیگانه به دو دسته تقسیم می‌شوند
اشخاص حقیقی: افراد و انسان‌ها هستند.
اشخاص حقوقی: شامل شرکت‌ها، موسسات و سازمان‌ها می‌شود. اشخاص حقوقی به حکم قانون دارای حقوق و تکالیفی هستند که برای افراد قایل شده است مگر حقوق و تکالیفی که ذاتا متعلق به انسان‌هاست مانند پدر شدن، ارث بردن….
مهم‌ترین حقوق عمومی اتباع بیگانه  و خارجیان مقیم عبارتند از:
آزادی ورود، عبور، توقف وخروج : به‌طور‌کلی قانون ایران برای اتباع بیگانه آزادی ورود به خاک ایران را شناخته است اما این آزادی بدون قید و شرط نیست و در مورد عبور بیگانگان نیاز به اجازه‌نامه خاص دارد.
حق حمایت از جان و مال وحفظ حیثیت: طبق اصل بیست‌و‌دوم قانون اساسی ایران، جان و مال همه افراد کشور مصون از تعرض است و بیگانگان نیز در میان افراد کشور قرار دارند.
حق داشتن امنیت فردی: منظور از اصل امنیت فردی، حمایت از فرد در قبال بازداشت‌های خود‌سرانه‌، غیر‌قانونی و نامحدود است.
آزادی عقیده : مطابق اصل بیست‌و‌سوم قانون اساسی ایران: «تفتیش عقاید ممنوع است و هیچ کس را نمی‌توان به صرف داشتن عقیده‌ای مورد تعرض و مواخذه قرارداد.»
حق اشتغال به هر گونه حرفه و صنعت: اتباع بیگانه می‌توانند در ایران به هر تجارت، صنعت و حرفه‌ای جز آنچه قانونا منحصر به اتباع ایرانی است یا در انحصار دولت است، اشتغال ورزند. البته بیشتر قوانین استخدامی، شرط تابعیت ایران به‌عنوان یکی از شرایط اصلی استخدام در نظر گرفته شده است. ماده ۱۲۰ قانون کار بیان می‌دارد:« اتباع بیگانه نمی‌توانند در ایران مشغول به کار شوند مگر اینکه اولا دارای روادید ورود با حق کار مشخص بوده و ثانیا مطابق قوانین و آیین‌نامه‌های مربوطه پروانه کار دریافت دارند.»
حق مراجعه به مراجع قضایی : در حقوق ایران بیگانگان نیز مانند اتباع  ایران، حق ترافع نزد مراجع قضایی ایران را برابر قواعد حاکم بر صلاحیت دادگاه‌ها در ایران دارا هستند. اما برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی، هرگاه تبعه بیگانه دعوی علیه شخص ایرانی مطرح کند طرف ایرانی می‌تواند از دادگاه درخواست کند وفق ماده  ۱۴۴ قانون آیین دادرسی مدنی از تبعه بیگانه تامین مناسب اخذ شود.
اتباع خارجه یا مسافرین خارجه ، مهاجرین خارجه در ایران ، اقامت اتباع خارجه در ایران ، پاسپورت اتباع خارجه در ایران ، شناسنامه اتباع خارجه در ایران ، ثبت شعبه برای اتباع خارجه ، تحصیل اتباع خارجه در ایران ، ازدواج اتباع خارجه در ایران ، ورود غیر قانونی اتباع خارجه ، طلاق اتباع خارجه در ایران
نگاه قانون به جرایم بیگانگان
خارجیان مقیم : چنانچه جرمی نسبت به یک تبعه خارجی در ایران واقع شود، قابل تعقیب در دادگستری خواهد بود. همچنین به جرایم ارتکابی از سوی آنان در ایران در مراجع کیفری ایران رسیدگی می‌شود. نمایندگان سیاسی فرستاده شده از سوی دولت خارجی و کارمندان دیپلماتیک آن دولت از تعقیب کیفری در ایران مصون هستند و قابل تعقیب نخواهند بود.
اصل چهاردهم قانون اساسی مقرر می‌دارد: «دولت جمهوری اسلامی ایران را مکلف به رعایت قسط و عدل و اخلاق حسنه با افراد غیرمسلمان و رعایت حقوق انسانی اتباع بیگانه نموده است. مادامی که آنها علیه اسلام و جمهوری اسلامی ایران توطئه و اقدام ننمایند.»
حقوق سیاسی اتباع بیگانه: حقوق سیاسی عبارت است از حقوقی که در فقط به اتباع داخلی نسبت داده شده است. اصولا بیگانگان از حقوق سیاسی برخوردار نیستند و فلسفه این امر جلوگیری از دخالت و اعمال نفوذ خارجیان مقیم در امور داخلی و سیاسی کشورهاست.
حق شرکت در انتخابات : اتباع بیگانه از حق انتخاب کردن و انتخاب شدن در انتخابات و نامزدی در مشاغل سیاسی، انتخابی و انتصابی ممنوع هستند.
خدمت نظام وظیفه: مهم‌ترین وظیفه سیاسی اتباع یک کشور خدمت انجام نظام وظیفه است. بیگانگان از این تکلیف معافند.
پرداخت مالیات: طبق بند ۵ از ماده ۱ قانون مالیت‌های مستقیم خارجیان مقیم نیز باید مالیات پرداخت کنند.
سایر حقوق سیاسی: بیگانگان از مشاغل دولتی  و نظامی و انتظامی ممنوع هستند.
نکته
به موجب اصل ۸۲ قانون اساسی، استخدام کارشناسان خارجی از طرف دولت ممنوع است، مگر در موارد ضرورت با تصویب مجلس. اصل ۱۴۵ قانون اساسی مقرر می‌دارد: «هیچ فرد خارجی به عضویت در ارتش و نیروهای انتظامی کشور پذیرفته نمی‌شود.»
امور شخصی بیگانگان
در امور مربوط به ازدواج و طلاق، اگر زن و شوهر تبعه یک دولت خارجی باشند، مشکلی پیش نمی‌آید و قانون کشور متبوع بر روابط آنها حکومت می‌کند. اما اگر زن و شوهر تبعه دو کشور مختلف باشند، روابط شخصی و مالی بین آنان تابع قوانین کشوری است که «شوهر» تبعه آن محسوب می‌شود. در امور مربوط به پدر و مادر و فرزندان، قوانین کشوری که «پدر» تابع آن است به اجرا در می‌آید مگر اینکه نسبت طفل فقط به مادر مسلم و یقینی باشد و پدر او معلوم نباشد که در این صورت روابط بین طفل و مادر، تابع قانون دولت متبوع مادر است.
دو اصل مهم در آیین‌نامه اشتغال به کار اتباع بیگانه
حقوق و دستمزد تبعه ایرانی در شرایط مساوی نباید از حقوق تبعه بیگانه کمتر باشد.
اتباع بیگانه در مشاغلی به‌کار گرفته می‌شوند که اتباع ایرانی آماده به کار واجد اطلاعات تخصصی در مورد مشابه در دسترس و کافی نباشند.
خرید ملک توسط بیگانه
کسب مجوز، قبل از انجام معامله از دولت ایران برای تحصیل و به دست آوردن این مجوز، شخص باید درخواست خود را همراه با مدارک لازم به اداره ثبت اسناد و املاک محل وقوع ملک تسلیم کند. این درخواست و اظهارنامه در سازمان ثبت اسناد و املاک مورد بررسی قرار می‌گیرد، سپس نظریه سازمان به وزارت امور خارجه اعلام می‌شود. این وزارتخانه نیز پس از بررسی‌های لازم و معمول، نظر خود را اظهار می‌کند و در صورت لزوم حتی از ریاست جمهوری نیز استعلام می‌کند. در پایان پس از موافقت مقامات مذکور، اتباع بیگانه اجازه انجام معامله را خواهد داشت.
وکیل اتباع خارجه در ایران ، وکیل اتباع خارجه دراخذ اقامت ایران ، وکیل اتباع خارجه در امور کیفری و جزایی ، وکیل اتباع خارجه در اخذ پاسپورت ، وکیل اتباع خارجه در اخذ شناسنامه ، وکیل اتباع خارجه در ازدواج ، وکیل اتباع خارجه در طلاق ، وکیل اتباع خارجه در ثبت شرکت ، وکیل اتباع خارجه در ویزا
موسسه حقوقي بین المللی یسنا هميار و پشتيبان شماست.
در اين همياري چتر امنيت و اطمينان خاطر بر كليه روابط تجاري شما سايه انداز خواهد بود. ما با ارائه خدمات مشاوره اي و حقوقي تخصصي به شما همواره حقوق شما را تضمين كرده و به شما اين اطمينان خاطر را مي دهيم كه حق را مي شود محافظت نموده و در جريان رسيدگي آنرا احقاق نمود.