قبول وکالت و مشاوره حقوقی در کلیه امور دیوان عدالت اداری در سراسر کشور

وکیل پایه یک دادگستری ، وکیل کیفری ( جزایی ) ، وکیل حقوقی ( مدنی ) ، وکیل خانوادگی (طلاق و ازدواج ) ، وکیل ملکی ، وکیل دیوان عدالت اداری ، وکیل مهاجرتی ، وکیل مهاجرین و اتباع خارجه ، وکیل ثبت احوال ، وکیل داوری وصلح و سازش ، وکیل ایرانیان مقیم خارجه از کشور ، وکیل دادگاه تجدید نظر ، وکیل وصول مطالبات ، وکیل بانکی ، وکیل ارزی ، وکیل بازرگانی ، وکیل تصادفات و خسارات بیمه ای ، وکیل ثبتی ، وکیل اخذ نمایندگی و ایزو ، وکیل امور قراردادها
برای اطلاعات بیشتر و تصمیم بهتر می توانید به سایت های موسسه حقوقی و بین المللی یسنا مراجعه نمایید 
   www.yasnahome.com
www.yasnasa.com
 www.yasnairan.com
www.yasnalawyer.com
www.yasnamigration.com
 (نقش وکیل و مشاورخوب این است که احتمال خطاها را کم کند و در تصمیم گیری درست شما را یاری نماید )

 

در بعضی از مواقع افراد به دلیل مسائلی که پیش می آید مجبور می شوند از طریق یک وکیل که پرونده وکالت آنها را قبول کرده است به دنبال رسیدگی به شکایات و احقاق حق خود در دیوان عدالت اداری باشند.
قانون گذار برای مواردی اعم از شکایت مردم نسبت به تظلم مامورین یک اداره یا واحد دولتی یا آیین نامه های دولتی که حق و حقوقی را برای افراد پیش بینی می کنند ولی اجرا نمی شود مرجعی برای رسیدگی به شکایات و اعتراضات قرار داده است. دیوان عدالت اداری مرجع مورد نظر است. مراحل و سیر قانونی پرونده ها در این نهاد قضائی متفاوت از نهاد هایی همانند دادگستری می باشد. موسسه حقوقی و بین المللی سپند افرین یسنا  با قبول وکالت شما شهروندان عزیز در دیوان عدالت اداری با کمترین هزینه و در اسرع وقت پرونده را به نتیجه می رساند.
ارائه هرگونه شکایت و دادخواست در دیوان عدالت اداری و پیگیری آن تا حصول نتیجه نهائی از ابتداء تا انتهاء (فوری ، ارزان و با حق الوکاله تقسیطی)
1- نقض تخصصی آراء کمسیون ماده 100و ماده 77 و ماده55 و…. شهرداری و تجدید نظر ماده صد در دیوان  عدالتاداری
2- احکام صادره از کمسیون ماده 99 قانون شهرداری در خصوص تخلفات ساختمانی خارج از محدوده حریم شهر ها
3- اعتراض به آراءصادره از کمسیون مشاغل مزاحم (بند 20 ماده55 قانون شهرداری) و تغییر کاربری
4-کمسیون رسیدگی به امور آبهای زمینی ( چاه های بدون پروانه)دردیوان عدالت اداری توسط وکیل ماهر و حرفه ای و متخصص در دیوان عدالت اداری
5- اعتراض به آراء هسته ها و هیئت های گزینش
6- احکام صادره از هیئت های بدوی و تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات اداری و استخدامی کشور، تبدیل وضعیت استخدامی ، تغییر محل جغرافیائی
7-آراءصادره از شورای حل اختلاف وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و هیئت های حل اختلاف کارگری
8- اعتراض به تصمیمات هیات تشخیص مطالبات تامین اجتماعی در دیوان عدالت اداری ، از کار افتادگی ، بازگشت به کار وبازنشستگی و…
9-  احکام هیئت حل اختلاف مالیاتی وزارت دارائی و عوارض و ارزش افزوده
10-  اعتراض به رای صادره از کمسیون امور گمرگی
11- مطالبه بهای ملک تصرف و تملک شده توسط دولت و سازمانهای دولتی و نهادها
پرونده خود را به ما سپرده و آسوده خاطر باشید.ما بصورت تضمینی رای شما را نقض مینمائیم ( در غیر اینصورت  حق الوکاله به شماعودت خواهد گردید.)
حرفه ما وکالت تخصصی در دیوان عدالت اداری بوده و سابقه وکالت در انبوهی از پرونده های موفق را با خود داشته و وکیل تخصصی و متخصص دیوان عدالت اداری میباشیم .
دیوان عدالت اداری
 دیوان عدالت اداری، یکی از مراجع تخصصی قضایی است. صلاحیت دیوان عدالت اداری، وظایف دیوان عدالت اداری، نشانی نمایندگی های دیوان عدالت اداری در استانها، هیأت عمومی دیوان عدالت اداری، صلاحیت دیوان عالی کشور و تفاوت دیوان عدالت اداری با دیوان عالی کشور، آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، چگونگی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری، شعب بدوی دیوان عدالت اداری، شعب تجدیدنظر دیوان عدالت اداری، چگونگی اعتراض به رای دیوان عدالت اداری، اعاده دادرسی در دیوان عدالت اداری، دادخواست دیوان عدالت اداری، ضمانت اجرای خودداری از اجرای رای دیوان عدالت اداری، وکیل متخصص در دیوان عدالت اداری، آراء وحدت رویه دیوان عدالت اداری، از سوالها و مسایل قابل طرح درباره دیوان عدالت اداری می باشد و وکلای متخصص دیوان عدالت اداری که سالها پرونده های موفق را در دیوان عدالت اداری با دفاع قانونی و پیگیری مستمر به ثمر رسانده اند، پاسخ سوالات حقوقی شما را درباره دیوان عدالت اداری خواهند داد. موسسه حقوقی و بین المللی سپند آفرین یسنا ، اقدام به معرفی دادسراهای تخصصی و مراجع قضایی تخصصی، از جمله، ذدادستانی کل کشور، دیوان عالی کشور، دادسراهای تخصصی تهران، نموده است.
 وظایف دیوان عدالت اداری
1- رسیدگی به شکایت های وارده از سوی اشخاص حقیقی یا حقوقی در موارد زیر، از وطایف دیوان عدال اداری می باشد:
 الف: رسیدگی قضایی به بخش نامه ها، تصویب نامه ها، تصمیمات و اقدام واحد های دولتی ونهادهای عمومی، موسسه ها وشرکت های دولتی، سازمان تامین اجتماعی، نهادهای انقلابی وتشکیلات عام المنفعه مانند ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان، بنیاد شهید و… تمامی موسسه های وابسته با مراکز دولتی ونهادهای انقلابی وعمومی از جمله شهرداریها.
ب: تمامی تصمیم ها واقداماتی که مدیران نهادهای مذکور در بند قبلی اتخاذ می نمایند، قابل شکایت در دیوان عدالت اداری می باشد.
2- رسیدگی قضایی به شکایت ها و دادخواست ها از تصمیم های قطعی اتخاذ شده در پرونده های کمیسیون حل اختلاف مالیاتی، هیاأت های حل اختلاف کارگروکارفرما، کمیسیون ماده 100 شهرداری ها، که شاکی مدعی نقض قوانین و مقررات و اشکال شکلی در آنها باشد، قابل رسیدگی در دیوان عدالت اداری می باشد.
3- رسیدگی به شکایت ودادخواست کلیه قضات وافراد مشمول قانون استخدام کشوری و تمامی افرادی که از هر حیث مقام لشکری یا کشوری و مستخدم نهادهای مذکور در بند یک می باشند از حیث وضعیت استخدامی وحقوق ومزایا در صلاحیت دیوان عدالت اداری می باشد و قابل شکایت در این مرجع قضایی هستند.
پرونده های غیر قابل رسیدگی در دیوان عدالت اداری
بعضی از پرونده ها به دلیلی ماهیت قضایی و بررسی ماهیتی قابل طرح و شکایت دردیوان عدالت اداری نیستند ازجمله:
رسیدگی به میزان خسارت وارد شده بر اشخاص حقیقی یا حقوقی براثر تصمیم یا بخش نامه یا مصوبه اشتباه که دردیوان نقض شده است.
آراء دادگاه انتظامی قضات یا سایر مراجع قضایی و دادگاههای نظامی و همچنین دادگاههای انتظامی، قابل شکایت در دیوان عدالت اداری نیستند.
شعب دیوان عدالت اداری
شعب دیوان عدالت اداری به شعب بدوی دیوان عدالت اداری و شعب تجدید نظر دیوان عدالت اداری تقسیم می شود. شعبه بدوی دیوان عدالت اداری،  از یک رییس و یا دارس علی البدل تشکیل می شود و شعبه تجدید نظر از یک رییس و دومستشار تشکیل می شود. رای شعبه تجدید نظر دیوان عدالت اداری با نظر اکثریت ملاک عمل است. رسیدگی در شعبه بدوی دیوان عدالت اداری، پس از تقدیم دادخواست توسط ذینفع یا وکیل وی با رعایت مهلت های مقرر درقانون، جهت اعتراض به آراء و تصمیمات قطعی مقامات مذکور درفوق از تاریخ ابلاغ سه ماهه برای افراد ساکن ایران و شش ماه برای افراد ساکن خارج ازکشور، آغاز می شود.. رای صادر شده از شعبه بدوی دیوان عدالت اداری، ظرف بیست روز پس از ابلاغ برای افراد ساکن ایران و دو ماه پس از ابلاغ برای افراد مقیم خارج از ایران، با تقدیم دادخواست تجدید نظر، قابل اعتراض در دادگاه تجدید نظر دیوان عدالت اداری می باشد.
درخواست دستور موقت از دیوان عدالت اداری
شاکی یا وکیل شاکی می تواند همزمان با طرح شکایت در دیوان عدالت اداری، یا بعد از آن و تا قبل از اعلام ختم رسیدگی، در صورتی که اجرای تصمیمات قطعی مقاماتی که از به دیوان عدالت اداری شکایت برده شده است،  موجب ورود ضرر و زیان جبران ناپذیری خواهد شد، درخواست توقف اجرای تصمیم یا رای مورد شکایت را بنماید. درخواست دستور موقت و صدور آن نیاز به هزینه جداگاه و یا تودیع خسارت احتمالی به صندوق دادگستری نیست. در صورت احراز ضرورت توقف عملیات اجرایی از سوی قاضی شعبه دیوان عدالت اداری پذیرفته شود نسبت به صدور دستور موقت مبنی بر جلوگیری از اجرای تصمیم، صادر خواهد نمود. صدور دستور موقت، هیچ تاثیری در رسیدگی به اصل پرونده ندارد.
وظایف هیأت عمومی دیوان عدالت اداری
رسیدگی به شکایات و دادخواهی اشخاص حقیقی وحقوقی نسبت به آیین نامه ها و سایر نظامات وزارتخانه ها، شهرداری ها و موسسات عمومی و غیر دولتی که با شرع و قانون مغایر بوده و موجب تضییع حقوق افراد جامعه می شود. آیین نامه ها و بخش نامه های شورای عالی امنیت ملی، رییس قوه قضاییه و شورای نگهبان، مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام، قابل طرح در هیأت عمومی دیوان عدالت اداری نیستند.
صدور رای وحدت رویه در پرونده های مشابه که آراء متناقض از شعب دیوان عدالت اداری صادر شده باشد.
صدور رای ایجاد رویه که در پرونده های مشابه، آراء مشابه از شعب دیوان عدالت اداری صادر شده باشد.
برای رسیدگی و ابطال مصوبات و آیین نامه ها در هیأت عمومی دیوان عدالت اداری، نیاز به تقدیم درخواست می باشد. ارایه درخواست ابطال مصوبات دولتی یا عمومی، نیازی به ذینفع بودن درخواست دهنده و پرداخت هزینه دادرسی ندارد. سایر مواردی که برای ثبت دادخواست و شکایت به دیوان عدالت اداری ذکر شد، لازم الرعایه می باشد.
اعاده دادرسی در دیوان عدالت اداری
مرجع پذیرش درخواست اعاده دادرسی از آراء قطعی دیوان عدالت اداری، شعب صادر کننده رای قطعی در دیوان عدالت اداری می باشند. تقاضای اعاده دادرسی در دیوان عدالت اداری فقط توسط طرفین و وکیل آنها قابلیت استماع دارد. در موارد زیر ممکن است نسبت به رای قطعی دیوان عدالت اداری، درخواست اعاده دادرسی شود:
1-حکم قطعی دیوان عدالت اداری خارج از موضوع دادخواست صادر شده باشد.
2-حکم به میزان بیشتر از خواسته شاکی صادر شده باشد.
3-وجود تضاد آشکار در مفاد حکم.
4-حکمی که صادر شده است با حکم دیگری در همین موضوع در تضاد و تعارض باشد بدون اینکه این تضاد مستند به قانون باشد.
5-اثبات جعلیت اسنادی که منشا صدور حکم باشند وحکم دیوان عدالت اداری مستند به آنها صادر شده باشد.
6-به دست آمدن اسناد و مدارک جدید پس از صدور حکم از دیوان عدالت اداری که درجریان رسیدگی دسترسی به آنها مقدور نبوده است.
دفاتر استانی دیوان عدالت اداری
با توجه به قانون دیوان عدالت اداری مصوب 1392 و قرار داشتن دیوان عدالت اداری در شهر تهران به منظور دسترسی آسان مردم به شعب دیوان عدالت اداری، در مرکز همه استانها دفاتر استانی دیوان عدالت اداری به نمایندگی از دیوان عدالت اداری شروع به فعالیت نموده است. عمده دفاتر استانی دیوان عدالت اداری به جز استان قزوین، کردستان و خراسان جنوبی که در محل اداری شورای حل اختلاف مستقر هستند، در ساختمان دادگستری کل استانها مستقر است
وظیفه دفاتر استانی دیوان عدالت اداری
انجام مشاوره قضایی درباره دیوان عدالت اداری
قبول دادخواست ها و شکایت های اشخاص حثقیقی وحقوقی ، ثبت شکایات و ارسال به دیوان عدالت اداری درتهران
ابلاغ نسخه ثانی اخطاریه ها و دادنامه های صادر شده از شعب دیوان عدالت اداری
اجرای احکام قطعی دیوان عدالت اداری درمحدوده استان محل ماموریت
وکیل متخصص دیوان عدالت اداری
تمامی وکلای پایه یک دادگستری، امکان اعلام و قبول وکالت در دیوان عدالت اداری را دارند. مشاوره حقوقی درباره قوانین و مقرراتی که بر اساس قوانین خاص و با صدور آیین نامه یا بخش نامه یا مصوبه مدیران دولتی یا دستگاههای مامور به خدمات عمومی غیر دولتی مانند شهرداری ها، صادر می نمایند، به عهده وکیل پایه یک دادگستری و آشنا به قوانین دیوان عدالت اداری می باشد. وکیل متخصص دیوان عدالت اداری علاوه بر آشنایی با قوانی و مقررات، نیاز به اطلاع از آخرین آراء هیأت عمومی دیوان عدالت اداری می باشد چرا که دانستن و اطلاع از آخرین آراء وحدت رویه و یا ایجاد رویه دیوان عدالت اداری، شاکی را از منتظر ماندن ابلاغ شکایت  به دستگاه طرف شکایت بی نیاز می کند .در این گونه موارد شعبه دیوان عدالت اداری بدون نیاز به ابلاغ به دستگاه طرف شکایت و خارج از نوبت به پرونده مطروحه رسیدگی می نماید. موسسه حقوقی و بین المللی سپد آفرین یسنا ، با بهره گرفتن از جوانان متخصص حوزه حقوق و با تشکیل دپارتمان تخصصی حقوق اداری و حقوق اساسی و بارصد کردن آخرین تصمیمات دیوان عدالت اداری، قادر به ارایه مشاوره تخصصی حقوقی درباره دیوان عدالت اداری می باشد.
بنابراین بهتر است قبل از هرگونه اقدام که درآینده بار حقوقی خواهد داشت با یک وکیل متخصص (همانند کاری که افراد در کشورهای پیشرفته انجام می دهند) مشورت نمائیم تا جلوی خسارات آتی را بگیریم و در صورت بروز اختلافات قبل از اقدام حقوقی حتما با یک وکیل مشورت کنیم که چه بسی یک مشورت ساده و صرف هزینه ای اندک جلوی خسارات و راه های طولانی دادگاهها و اطاله وقت مان را بگیرد .
موسسه حقوقي بین المللی یسنا هميار و پشتيبان شماست.
در اين همياري چتر امنيت و اطمينان خاطر بر كليه روابط تجاري شما سايه انداز خواهد بود. ما با ارائه خدمات مشاوره اي و حقوقي تخصصي به شما همواره حقوق شما را تضمين كرده و به شما اين اطمينان خاطر را مي دهيم كه حق را مي شود محافظت نموده و در جريان رسيدگي آنرا احقاق نمود.

 

 

در موضوعات مربوط به حقیقت و عدالت هیچ تفاوتی بین مشکلات کوچک و بزرگ وجود ندارد چراکه مسائلی که مربوط به رفتار با مردم باشد همگی یکسان هستند. و تلاش شما در برقراری عدالت برای انسان های بی گناه بسیار باارزش است.
مدیر عامل موسسه حقوقی یسنا
مهدی افشارزاده