قبول وکالت و مشاوره در خدمات بانکی و بین المللی ( افتتاح حساب و ضمانت نامه و وام )

مشاور خدمات بانکی بین المللی ، پذیرفتن  وکالت و مشاوره در بانک گارانتی (Bank Guarantee) داخلی و بین المللی ( BG ) ، افتتاح حساب بانکی از کلیه بانک های داخلی و خارجی ،  انواع ضمانتنامه های بانکی از نظر نحوه صدور، مشاوره تسهیلات بانکی و تامین ریالی ، مشاوره تامین وثایق و ضمانتنامه بانکی ، مشاوره فاینانس بانکهای خارجی ، مشاوره جهت جذب سرمایه گذار خارجی ، قبول وکالت و مشاوره در تسهیلات حساب بانکی بین المللی برای اشخاص حقیقی ، دیسکانت ( کشایش اعتبار LC ) ، انواع اعتبارات اسنادی توسط وکیل پایه یک دادگستری
برای اطلاعات بیشتر و تصمیم بهتر می توانید به سایت های موسسه حقوقی و بین المللی یسنا مراجعه نمایید 
   www.yasnahome.com
www.yasnasa.com
 www.yasnairan.com
www.yasnalawyer.com
www.yasnamigration.com
 (نقش وکیل و مشاورخوب این است که احتمال خطاها را کم کند و در تصمیم گیری درست شما را یاری نماید )

 

 پذیرفتن وکالت و مشاوره در امور خدمات بانکی بین المللی و تجارت بین الملل
موسسه حقوقی و بین المللی یسنا با در اختیار داشتن نیروها و مشاوران کار آزموده و مجرب و درک و شناخت مناسب و بستر مناسبی را برای ارائه خدمات مشاوره ای  و تسهیل فعالیت های بانک گارانتی (Bank Guarantee) ضمانت نامه بانکی ، گشایش اعتبار ( IC   ) به مشتریان در داخل و خارج از کشور در زمینه تامین مالی پروژه ها ، جلب و هدایت سرمایه از منابع داخلی و بین المللی ، بازاریابی و دریافت پروژه برای شرکت ها فراهم نموده است.
همچنین مدیران و کارشناسان این موسسه با داشتن تجاربی ارزنده در خريد و يا اجاره بانک گارانتي ارزي ( BG) در مبالغ مختلف از بانک هاي برتر و رتبه يک دنيا (پرايم ) و همچنين مبادله و exchange يورو با BG  قادر به پیشبرد اهداف مشتریان داخلی و خارجی خود با حداکثر توان و تاثیرگذاری می باشد.
 بانک گارانتی (Bank Guarantee)
 بانک گارانتی ( ضمانتنامه بانکی ) برای پوشش تعهدات پرداخت ،صادر می شود. به نوعي ميتوان گفت كه بانک گارانتی تعهدی غیر قابل برگشت از سوی بانک یا موسسات مالی است که به پرداخت وجه مورد ضمانت، در صورت عدم ایفای قرارداد توسط فرد ذینفع که بانک باید وجه ضمانتنامه را طبق درخواست فرد متقاضی به او پرداخت کند.
در ضمانتنامه بانکی تعهد پرداخت، در وهله اول بانک باید وجه را از خریدار یا متعهد اصلی دریافت نماید در صورتیکه خریدار در پرداخت خود قصور ورزد ذینفع با مراجعه به بانک میتواند وجه ضمانتنامه را مطالبه نماید.
در سالهای اخیر تقاضای صدور بانک گارانتی جهت جایگزینی با اعتبار اسنادی بطور چشمگیری افزایش یافته است.
ضمانتنامه بانکی برای کاهش ریسک و خطرات مبادلات تجاری و بین المللی مورد استفاده قرار می گیرد.
بانک گارانتی مستقیما توسط بانک به ذینفع صادر می گردد.
انواع ضمانتنامه های بانکی از نقطه نظر میزان اطمینان بخشی به ذینفع
ضمانتنامه بانکی، قراردادی است که بین بانک (ضامن) و ذینفع (یا مضمون له، BENEFICIARY) منعقد می شود و به موجب آن بانک متعهد می شود که پس از تحقق موضوع ضمانتنامه و در طول سررسید، در قبال درخواست های کتبی ذینفع مبالغی را به وی بپردازد. ضمانتنامه ممکن است به صورت مشروط (CONDITIONAL) ،غیر مشروط و یا به صورت عندالمطالبه صادر شود. (UNCONDITIONAL/ON FIRST DEMAND)
الف – ضمانتنامه مشروط، تبعی یا قراردادی (Contract Guarantee = Accessory Obligation = Conditional)
ضمانتنامه مشروط – تبعی- قراردادی  یک تعهد  فرعی وثانوی است نسبت به یک طلبکار. این تعهد بستگی به پا بر جا بودن تعهد بدهکار اصلی (تعهد اولیه) و محدود به مفاد و شرایط آن تعهد است. بنابراین اگر بدهی اصلی و اولیه به هر دلیل (از جمله پرداخت) از بین برود این تعهد نامه (ضمانت نامه مشروط) نیز باطل خواهد شد.
ب- ضمانتنامه مستقل، غیر مشروط یا عند المطالبه (Demand Guarantee)
ضمانتنامه مستقل (عند المطالبه) یک تعهد اولیه و اصلی (غیروابسته به تعهد دیگر) نسبت به ذینفع آن است. در اینجا حتی اگر تعهد متعهد اصلی نسبت به ذینفع ضمانتنامه به هر دلیل از بین رفته باشد، ضامن (بانک) همچنان متعهد می ماند. او باید با اولین تقاضا بدون اعتراض و دفاعی بپردازد.
 انواع ضمانتنامه های بانکی از نقطه نظر فعالیت اقتصادی
الف – ضمانتنامه های صادارتی
 1 – کالاهای تولیدی (صنعتی، کشاورزی، معدنی و…)
2 – خدمات فنی و مهندسی
3- قراردادهای داخلی
4 – صدور سایر ضمانتنامه های ارزی صادراتی
ب – ضمانتنامه های وارداتی
ضمانتنامه های وارداتی آن دسته از ضمانتنامه هایی هستند که بنا به تقاضای مشتریان خارجی و یا در مقابل ضمانتنامه متقابل (COUNTER GUARANTEE)کارگزاران خارجی به نفع طرف های ایرانی صادر می شود.
 انواع ضمانتنامه های بانکی از نظر وجود یا عدم وجود واسطه
ضمانتنامه های بانکی از این جهت که مستقیماً توسط بانک به نفع ذینفع صادر گردند، یا از طریق یک بانک واسطه صادر شوند،  به دو دسته مستقیم و غیر مستقیم تقسیم می شوند:
الف- ضمانتنامه های مستقیم (ِDirect Gurantee)
در ضمانتنامه های مستقیم، بانک پس از دریافت تقاضای صدور ضمانتنامه از سوی مضمون عنه، ضمانتنامه خود را بطور مستقیم برای ذینفع صادر می نماید.
 ب- ضمانتنامه های غیر مستقیم (Indirect Gurantee, Counter Gurantee)
در برخی موارد ذینفع ضمانتنامه خواستار صدور ضمانتنامه از طریق بانکی خاص، یا بانکی در کشور خود می شود، که در این حالت بانک ضامن، ضمانتنامه متقابلی را به نفع بانک مورد نظر صادر و به آن بانک دستور صدور ضمانتنامه اصلی را می دهد.
 انواع ضمانتنامه های بانکی از نقطه نظر موضوعی
1- ضمانتنامه شرکت در مناقصه / مزایده  (Tender guarantee / bid)
 2- ضمانتنامه حسن انجام کار/ تعهدات (Good performance guarantee)
 3- ضمانتنامه پیش پرداخت (Advance payment guarantee)
4- ضمانت نامه استرداد كسور وجه الضمان (Retention money guarantee)
 5- ضمانت نامه گمركی (Customs guarantee)
 6- ضمانتنامه تعهد پرداخت (Payment guarantee)
  7- سایر ضمانتنامه ها:
  انقضای ضمانت نامه Expiry date of Guarantee
انقضای تاریخ ضمانتنامه
اگر ذینفع تا تاریخ سررسید مندرج در ضمانتنامه، تقاضای پرداخت ندهد، ضمانتنامه منقضی خواهد شد، این مسئله بدون توجه به اینکه سند ضمانتنامه به بانک صادرکننده آن مسترد شده است یا نه، صادق است.
پرداخت مبلغ ضمانتنامه
در صورت پرداخت قطعی و نهائی مبلغ ضمانتنامه، به لحاظ مطالبه آن توسط ذینفع، ضمانتنامه منقضی خواهد شد.
ابطال قبل از موعد
آزاد سازی یا ابطال رسمی ضمانتنامه بوسیله ذینفع.
 مشاوردیسکانت ( گشایش اعتبارات و حوالجات ارزی )
شرکت هلدینگ اقتصاد و تجارت یسنا  می تواند کالا های مورد نیاز شما را از کلیه کشور های آسیایی و اروپایی و افریقایی و امریکایی از طریق گشایش اعتبار اسنادی و حواله جات دولتی بقیمت ارز دولتی به کشور وارد نموده و پس از انجام تشریفات گمرکی ، آن را ترخیص و در اختیارتان قرار دهد.
اعتبار اسنادی یوزانس:
 در عرف تجارت بین‌الملل به معنای نوعی معامله نسیه تضمین شده است از این لحاظ یوزانس گونه‌ای اعتبار اسنادی مدت‌دار Deferred Letter Of Creditt به حساب می‌آید که بر خلاف اعتبار اسنادی دیداری Sight Letter Of Credit وجه اعتبار به محض ارایه اسناد حمل کالا توسط ذینفع به بانک کارگزار به وی پرداخت نمی‌شود. در اعتبار اسنادی مدت‌دار سند قابل معامله‌ای مثل برات صادر نمی‌گردد. به علاوه این گونه اعتبارها قابل معامله نیست. در صورتی که در معاملات یوزانس برات صادر می‌شود.
واردات با ارز دولتي به دوصورت انجام مي شود:
1.گشايش اعتباراسنادي یا LC
LC یا اعتبار اسنادی: LC مخفف Letter of Credit است. یعنی نامه اعتباري یا همان ضمانتنامه که از طریق بانک قابل گشایش میباشد؛ از نظر کلی در دونوع قابل برگشت و غیرقابل برگشت طبقه بندی میشود؛ که از نظر تسویه پرداخت معروفترین آنها Sight (دیداری یا نقدی) و یوزانس (نسیه یا مدت دار) است. اعتبار اسنادی روشی امن و مطمئن برای پرداخت وجه کالا است.
2- حواله نقدی یا TT واكنون تفاوت آنها بطور اختصار توضیح داده شود:
TT مخفف دوکلمه Telegraphic Transfer یا انتقال تلگرافی است. در این روش فروشنده خارجی بین 20 تا 50 درصد وجه کالا طبق پروفرما (پیش فاکتور) صادره را به عنوان پیش پرداخت مطالبه می نماید. این رقم دقیقا وابسته به اعلام فروشنده است و نمیتوان برای آن قواعد خاصی را در نظر گرفت اما معمولا از 50 درصد تجاوز نمیکند. سپس خریدار میتواند پیش پرداخت را از طریق بانکهای ایرانی به حساب اعلام شده فروشنده حواله ارزی نماید. در بازرگانی بی اس پی انجام هردوگونه معاملات فوق با ارزهاي دولتي وبقيمت مرجع بانكی صورت مي گيرد.
 تعریف گشایش اعتبارات و حوالجات ارزی
نوعي شيوه پرداخت است که بانک به درخواست خريدار/ متقاضي ، به منظور خريد يا سفارش کالا يا خدمات متعهد مي شود تا در مقابل اسناد مقرر در متن اعتبار و در سررسيد معين مشروط بر رعايت شرايط اعتبار به ذينفع اعتبار پرداخت نمايد . اعتبارات اسنادي مزبور مي تواند به صورت نقد ( ديداري) يا مدت دار ( نسيه) انجام شود .
 افتتاح حساب توسط گروه بازرگانی موسسه حقوقی و بین المللی یسنا
حساب های بانکی شرکتی بدین معنی است که گروه بازرگانی موسسه حقوقی و بین المللی یسنا  برای شرکت بین المللی شما افتتاح حساب خواهد کرد، چنانچه شما یک شرکت بین المللی ندارید موسسه ما  این کار را برای شما انجام میدهد.
در پکیج نهایی که بعد از حدود 90 روز بعد از ثبت سفارش به دست شما خواهد رسید شما مدارک کامل یک شرکت بین المللی به همراه مدارک حساب بانکی بین المللی را خواهید داشت. از جمله مزایای این شرکت ها و حساب های بانکی میتوان به نکات زیر اشاره کرد:
1-  داشتن حسابی بسیار قدرتمند دارای بهترین امکانات اینترنت بانکینگ
2-  بدون مالیات
3- صدور مسترکارت از نوع گلد بر روی این حساب
4- صدور دستگاه رمز نگار (توکن)
5-  ارسال حواله های سوئیفت
6-  دریافت حواله های سوئیفت
7- قابلیت افتتاح حساب به 5 ارز مختلف: USD, EUR, GBP, AUD, CAD
8-  قابلیت افتتاح حساب به بیش از یک ارز (حداکثر تا 5 ارز(
9- قابلیت خرید و فروش طلا از روی اینترنت بانکینگ
10- قابلیت خرید و فروش نقره از روی اینترنت بانکینگ
11- قابلیت اخذ Reference Letter از بانک
12- قابلیت اخذ Bank Statement  از بانک
13-اینترنت بانک شرکتی
15-  افشا نشدن مشخصات حساب بانکی شما نزد هیچ دولتی
 بنابراین بهتر است قبل از هرگونه اقدام که درآینده بار حقوقی خواهد داشت با یک وکیل متخصص (همانند کاری که افراد در کشورهای پیشرفته انجام می دهند) مشورت نمائیم تا جلوی خسارات آتی را بگیریم و در صورت بروز اختلافات قبل از اقدام حقوقی حتما با یک وکیل مشورت کنیم که چه بسی یک مشورت ساده و صرف هزینه ای اندک جلوی خسارات و راه های طولانی دادگاهها و اطاله وقتمان را بگیرد .
موسسه حقوقي بین المللی یسنا هميار و پشتيبان شماست.
در اين همياري چتر امنيت و اطمينان خاطر بر كليه روابط تجاري شما سايه انداز خواهد بود. ما با ارائه خدمات مشاوره اي و حقوقي تخصصي به شما همواره حقوق شما را تضمين كرده و به شما اين اطمينان خاطر را مي دهيم كه حق را مي شود محافظت نموده و در جريان رسيدگي آنرا احقاق نمود.