قبول وکالت و مشاوره در کلیه امور قراردادهای داخلی و بین المللی، امور حقوقی ( مدنی) کیفری ( جزایی) ، امور حقوقی اتباع خارجه در ایران ، امورحقوقی شرکتهای داخلی و خارجی

وکیل پایه یک دادگستری ، وکیل کیفری ( جزایی ) ، وکیل حقوقی ( مدنی ) ، وکیل خانوادگی (طلاق و ازدواج ) ، وکیل ملکی ، وکیل دیوان عدالت اداری ، وکیل مهاجرتی ، وکیل مهاجرین و اتباع خارجه ، وکیل ثبت احوال ، وکیل داوری وصلح و سازش ، وکیل ایرانیان مقیم خارجه از کشور ، وکیل دادگاه تجدید نظر ، وکیل وصول مطالبات ، وکیل بانکی ، وکیل ارزی ، وکیل بازرگانی ، وکیل تصادفات و خسارات بیمه ای ، وکیل ثبتی ، وکیل اخذ نمایندگی و ایزو ، وکیل امور قراردادها
برای اطلاعات بیشتر و تصمیم بهتر می توانید به سایت های موسسه حقوقی و بین المللی یسنا مراجعه نمایید 
   www.yasnahome.com
www.yasnasa.com
 www.yasnairan.com
www.yasnalawyer.com
www.yasnamigration.com
 (نقش وکیل و مشاورخوب این است که احتمال خطاها را کم کند و در تصمیم گیری درست شما را یاری نماید )

 

 موسسه حقوقی و بین المللی سپند آفرین یسنا  با دارا بودن همکاران متخصص و حقوقدانان متبحر در امر” تنظیم قرارداد ” در موضوعات و انواع مختلف آن ، همچون قراردادهای خرید و فروش یا اجاره مستغلات ، اموال منقول ، خودرو و ماشین آلات ، قراردادهای نمایندگی ، سرمایه گذاری و مشارکت در موضوعات مختلف ، قراردادهای ساخت و نصب و راه اندازی ، پیمانکاری ، قراردادهای بازرگانی نظیر حمل و نقل ، بیمه ، و امور مربوط به حوزه بانکی و بانکداری و شرکتهای تجاری ، قراردادهای مربوط به مالکیت فکری و معنوی ، قراردادهای آموزشی و فرهنگی و قراردادهای کارواستخدامی ، آماده ارائه مشاوره و خدمات حقوقی به کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی ، ایرانی و غیر ایرانی در تنظیم قراردادهای مورد نظر میباشد.
قرارداد یکی از مهمترین موضوع فی ما بین اشخاص است چرا که هر یک از مفاد قراردا می تواند دارای آثار جبران ناپذیری برای هر یک از اشخاص باشد از این رو است که مفتخریم، وکیل امور قراردادها ، وکیل متخصص در قرارداد ، ارائه مشاوره حقوقی و قبول وكالت دادگستری وانعقاد، اجرا و پشتیبانی كلیه دعاوی و مسائل راجع به قراردادها از قبیل توصیف قراردادها، مشارکت مدنی، قرارداد مشارکت، داوری در قراردادها توسط وکیل قراردادها را به شما معرفی نماییم و مواردی از آن عبارتند از:
مشاوره حقوقی – نکاتی در مورد قراردادهای خارجی ( بین الملل )
قراردادهایی که با خارجیان و در محدوده قواعد و قوانین تجارت بین ‌المللی منعقد مي‌شود ، از بسیاری جهات با قراردادهای داخلی متفاوت‌اند. از این رو مقوله تنظیم قراردادهای خارجی موضوعی است که باید به آن پرداخت. در اینجا فقط به ذکر نکاتی که توجه به آنها از باب احتیاط لازم است بسنده مي‌کنیم و یادآور مي‌شویم که اگر استفاده از افراد متخصص در عقد قراردادهای داخلی لازم باشد ، که هست ، در مورد قراردادهای خارجی این امر واجب و مؤکد می باشد.
در عقد قراردادهای خارجی چند مسأله تعیین کننده وجود دارد از جمله:
زبان قرارداد
زبان قرارداد معمولاً انگلیسی می باشد. پس در زمان عقد قرارداد از جهت تفهیم و تفهم عادی بین طرفین نباید هیچ ابهامی و اشکالی وجود داشته باشد.
زبان حقوقی قرارداد
در قراردادها اصطلاحات و عناوین خاصی به کار مي‌رود که در آنها معانی متداول زبان مورد نظر نیست. مثلاً در زبان محاوره‌ای ، عامه مردم و حتی خواصی که با حقوق سروکار ندارند ، فرقی بین فسخ و بطلان ،‌ اذن و اجازه ،‌ عقد و ایقاع و . . . قائل نیستند. این عدم اطلاع آنجا که یک متن غیر فارسی مطرح باشد اهمیت بیشتری پیدا مي‌کند. به ویژه وجود عبارات و اصطلاحات لاتین در متون حقوق خارجی ،‌ این مشکل را پیچیده‌تر مي‌کند. تنها راه چاره ، استفاده از کسی است که با این عبارات و اصطلاحات آشنا و از عمق معانی آنها آگاه باشد.
بنابراین در عقد قراردادهای خارجی باید با کسانی مشورت کرد که حقوقدان و آشنا به نظام‌های حقوقی خارجی و اهل اصطلاح باشند. ممکن است به کسانی دسترسی پیدا کنیم که قادر به ایفای نقش مترجم و متخصص حقوق خارجی هر دو باشند. این حالت مطلوب‌ترین حالت موجود است.
مسأله علامات اختصاری
در قراردادهای خارجی ، اعم از اینکه به طور موردی منعقد شوند یا قراردادهای یکنواخت (یا به اصطلاح قراردادهای تیپ) باشند از علامات اختصاری بسیار استفاده مي‌شود. این علامت اختصاری ممکن است فقط حاوی یک مفهوم باشند.
این علامات اختصاری به ویژه در قراردادهای حمل و نقل فراوان به کار مي‌رود و در بیع بین‌المللی (از طریق اعتبارات اسنادی) نیز بسیار متداول است.
ممکن است این علامات اختصاری متضمن مفهوم وسیع‌تری هم باشند و به کار بردن آنها روابط طرفین را مشمول قواعد و ضوابط یک مجموعه از مقررات و قوانین قرار دهد.
بدیهی است وقتی استفاده از این علامات اختصاری مجاز است که مفهوم دقیق هر یک را بدانیم و برای ما روشن باشد که چه حقوقی و وظایفی خواهیم داشت و چه مسئولیت‌هایی به ما متوجه خواهد شد.
قراردادهای بین المللی
قراردادهای بین المللی ، انواع بسیاری دارند اما در یک تقسیم بندی کلی می توان آنها را در 3 دسته ی عام قرار داد:
قراردادهای بین المللی فروش ، قراردادهای بین المللی خدمات
قراردادهای بین المللی که ترکیبی از فروش و خدمات هستند، مانند قراردادهای صنعتی و ساخت.
در زمینه ی فروش، نباید این تصور را داشت که لزوماً کالایی به صورت عینی باید موضوع قرارداد قرار بگیرد، بلکه موضوع فروش می تواند از موارد مالکیت معنوی و اموال غیرمدی و یا صرف یک فناوری باشد. گاه در این دسته از قرارداد، امتیاز استفاده از یک برند یا نام تجاری به طرف قرارداد فروخته می شود و نام دسته بندی کلی این قراردادها نباید تعاریف رایج و سنتی آنها مقایسه گردد.
بعد از تبیین دسته های کلی، می توان به انواع مهمی از قراردادهای بین المللی اشاره نمود:
1-  قراردادهای بیع متقابل Buy Back
این قرارداد در دسته ی قراردادهای خرید خدمت است که بیشتر در حوزه ی نفت و گاز استفاده می شود. در این نوع از قراردادها، بازپرداخت اصلی و همچنین سود، از محل محصول و نتیجه ی قرارداد پرداخت می شود.
2- قرارداد احداث، بهره برداری، انتقال  Build- operate-Transfer (BOT)
این قرارداد بیشتر در مورد تأسیسات زیربنایی مورد استفاده قرار می گیرد و بیشتر روشی برای تأمین مالی پروژه است. در واقع در این نوع قرارداد، ساخت در بهره برداری پروژه، در مدت معین، توسط شرکتی که اصطلاحاً شرکت مجری پروژه (Progect   development company)  نام می گیرد انجام می شود.
3- قرارداد احداث، تملک، بهره برداری  Build own operade (B.O.O)
در این دسته از قراردادها، سرمایه گذار نسبت به ساخت، تملک و راه اندازی و علاوه بر آن نگهداری پروژه اقدام می کند و عوارض ناشی از آن را به منظور بازگرداندن سرمایه به سرمایه گذار جمع آوری می کند.
4-  قراردادهای تأمین مالی  Finance
قراردادی است که ما بین ارائه کننده تسهیلات و استفاده کننده از آن منعقد می شود و از منابع بین المللی تأمین می گردد.
5- قرارداد کلید در دست Turn-Key
به قراردادهای طراحی و ساخت(design-constract) یا Package deal گفته می شود که در آن پیمانکار، مسئولیت طراحی و ساخت و اجراء را به کلی بر عهده می گیرد و پس از تکمیل پروژه و نهایی شدن آن، آن را به کارفرما تحویل می دهد، به صورتی که کارفرما تنها با زدن یک کلید می تواند از تأسیسات مزبور استفاده کند.
6-  قرارداد فرانشیز  Franchise Agreement
در این نوع قرارداد، یک طرف که صاحب تجارت است (Franchisor) و یا به عبارتی، صاحب برند یا یک سیستم اقتصادی است به طرف دیگر( Franchisee) اجازه می دهد تا از برند و الگوی عملیاتی او استفاده کند و در مقابل سالانه درصدی از وی دریافت می کند.
7-  قرارداد لیسانس
این قرارداد یکی از شیوه های انتقال فناوری یا دانش فنی است که طبق آن دارنده ی دانش فنی know) How) که به آن Licensor  گفته می شود، در قبال اخذ حق امتیاز، به طرف دیگر (Licensee) اجازه می دهد تا در مدت و قلمرو معینی تمام یا بخشی از فناوری موضوع قرارداد را مورد بهره برداری قرار دهد.
8- قراردادهای جوینت ونچر
قراردادهای JV در اصل شکلی از تنظیم قراردادهای بین المللی هستند که خود می توانند در انواع مختلف منعقد شوند، در واقع JV نه یک نوع قرارداد بین المللی بلکه یک روش انعقاد است که می تواند در اقسام زیر منعقد شود:
الف- قرارداد جوینت ونچر متمرکز Concenteraction JV همکاری طرفین برای ایجاد واحد اقتصادی بزرگتر
ب- قرارداد جوینت ونچر مکمل Complementary JV در این JV طرفین به تلفیق مهارت ها و فناوری ها و دانش فنی خود با یکدیگر ، برای تنوع سازی در محصولات خود می پردازند.
ج-قرارداد جوینت ونچر تأمینی Supply JV طرفین برای تأمین منابع مالی و کاهش و تعدیل هزینه ها با هم به مشارکت می پردازند.
د-قرارداد جوینت ونچر تحقیق و توسعه Research and Development
ه- قرارداد جوینت ونچر فروشSales JV برای فروش و توزیع محصولات تولیدی طرفین در بازارهای سایر کشورها.
و- قرارداد جوینت ونچر یکپارچه در این قرارداد مشارکتی، تمام جنبه های یک تجارت از جمله سرمایه گذاری، ساخت، توزیع، بازاریابی و فروش مورد معامله قرار می گیرد.
در قراردادهای جوینت ونچر، طرفین اقلام نقد و غیرنقد خود را تحت مدیریت مشترک و مطابق توافق به کار می گیرند و در سود و زیان ناشی از آن شریک هستند.
9-  قراردادهای نمایندگی
 در این قرارداد، صادرکننده و یا تولید کننده ی محصول یا خدمت از طرف قراردادی می خو.اهد از جانب او به انعقاد معامله با مشتریان بپردازد. در قرارداد نمایندگی، برخلاف فرانشایز، نماینده ملزم به رعایت ضوابط شکلی اعطاکننده ی نمایندگی نیست به طور کامل نیست.
بدین منظور و در جهت برآورده کردن نیاز فوق ، موسسه حقوقی و بین المللی سپند آفرین یسنا   متشکل از وکلای باتجربه  این زمینه را فراهم کرده است تا بتوانید تنها از طریق تماس تلفنی از سراسر کشور از مشاوره تخصصی وکلا  در زمینه های مختلف حقوقی بهره مند شوید.
بنابراین بهتر است قبل از هرگونه اقدام که درآینده بار حقوقی خواهد داشت با یک وکیل متخصص (همانند کاری که افراد در کشورهای پیشرفته انجام می دهند) مشورت نمائیم تا جلوی خسارات آتی را بگیریم و در صورت بروز اختلافات قبل از اقدام حقوقی حتما با یک وکیل مشورت کنیم که چه بسی یک مشورت ساده و صرف هزینه ای اندک جلوی خسارات و راه های طولانی دادگاهها و اطاله وقت مان را بگیرد .
موسسه حقوقي بین المللی یسنا هميار و پشتيبان شماست.
در اين همياري چتر امنيت و اطمينان خاطر بر كليه روابط تجاري شما سايه انداز خواهد بود. ما با ارائه خدمات مشاوره اي و حقوقي تخصصي به شما همواره حقوق شما را تضمين كرده و به شما اين اطمينان خاطر را مي دهيم كه حق را مي شود محافظت نموده و در جريان رسيدگي آنرا احقاق نمود.