وکیل بیمه ای در دعاوی حسارات مالی و جانی

وکیل پایه یک دادگستری ، وکیل کیفری ( جزایی ) ، وکیل حقوقی ( مدنی ) ، وکیل خانوادگی (طلاق و ازدواج ) ، وکیل ملکی ، وکیل دیوان عدالت اداری ، وکیل مهاجرتی ، وکیل مهاجرین و اتباع خارجه ، وکیل ثبت احوال ، وکیل داوری وصلح و سازش ، وکیل ایرانیان مقیم خارجه از کشور ، وکیل دادگاه تجدید نظر ، وکیل وصول مطالبات ، وکیل بانکی ، وکیل ارزی ، وکیل بازرگانی ، وکیل تصادفات و خسارات بیمه ای ، وکیل ثبتی ، وکیل اخذ نمایندگی و ایزو ، وکیل امور قراردادها
برای اطلاعات بیشتر و تصمیم بهتر می توانید به سایت های موسسه حقوقی و بین المللی یسنا مراجعه نمایید 
   www.yasnahome.com
www.yasnasa.com
 www.yasnairan.com
www.yasnalawyer.com
www.yasnamigration.com
 (نقش وکیل و مشاورخوب این است که احتمال خطاها را کم کند و در تصمیم گیری درست شما را یاری نماید )

 

موسسه حقوقی و بین المللی سپند آفرین یسنا  با ارائه خدمات از کلیه شرکتهای بیمه دولتی و خصوصی (۲۰ شرکت بیمه ای شامل:بیمه ایران – آسیا ـ البرز ـ دانا ـ معلم ـ کار آفرین ـ توسعه ـ ملت ـ رازی ـ سینا ـ پارسیان ـ دی ـ سامان ـ حافظ ـ نوین ـ پاسارگاد ـ امید ـ میهن ـ ایران معین ) کوشا است.بنابراین مهمترین و اصلی ترین نقش این موسسه حقوقی و بین المللی مشاوره صحیح و مناسب است که می بایست بهترین نوع بیمه را از لحاظ قیمت و کیفیت برای بیمه گذار(خریدار بیمه) خود از هر شرکت بیمه ای که آن را ارائه می کند تهیه نماید.در حقیقت گروه مشاوره   امور بیمه ای موسسه حقوقی و بین المللی سپند آفرین یسنا  نماینده بیمه گذار نزد شرکت های بیمه است که از شروع قرارداد تا مرحله دریافت خسارت او را همراهی می نماید.
این موسسه  ضمن معرفی بیمه گذاران و بیمه گران به یکدیگر ، مدیریت ریسک،پیگیری امور قراردادها ،تجزیه و تحلیل قرارداد ، انعقاد قرارداد و پیگیری خسارت امور بیمه ای را سر لوحه کار خویش قرار داده است و سعی در سهولت و سرعت گردش کارها و ارائه خدمات فنی بیمه ای دارد.
انتخاب این موسسه به عنوان یکی از تخصصی ترین و فنی ترین اجزای بیمه که دسترسی به محصولات بیمه ای را در کوتاه ترین زمان ممکن ساخته و باعث صرفه جویی در هزینه ها می گردد،می تواند راه حل مناسبی برای هر فرد،شرکت یا سازمان  باشد.
این موسسه در مقام مشاوری امین با استفاده از وجود متخصصین با تجربه بیمه ای در تمام رشته ها  آمادگی دارد تا با مطلوبترین طرحهای بیمه ای را پیشنهاد نماید و همراه شما برای انتخاب بهترینهای بیمه ای باشد .
بیمه نامه تضمین سرمایه برای سرمایه گذاری
از جمله عواملی که سرمایه گذاری به ویژه سرمایه گذاری خارجی را تحت تاثیر قرار می دهد و می تواند باعث تشویق آن شود، بیمه سرمایه گذار در مقابل خطرات احتمالی در آینده است. به طور کلی، اگر حتی انگیزه های اقتصادی، مالی و فنی برای سرمایه گذاری کاملا مساعد باشد، اما سرمایه گذار با خطراتی از قبیل سلب مالکیت و عدم امنیت جان و مال مواجه باشد، اقدام به سرمایه گذاری نخواهد کرد.
به گزارش سایت تخصصی صنعت بیمه کشورهای مختلف برای حل این معضل، راهکارهای تضمین اعتبار سرمایه گذاران برای دریافت وام را ایجاد کرده اند و روش های متفاوتی بر اساس ساختار اقتصادی سیاسی، درجه توسعه یافتگی صنعت بیمه و وضعیت بازار تضمین به کار برده اند. از جمله این راهکارها می توان به تاسیس “شرکت های بیمه تخصصی تضمین اعتبار” یا “صندوق های تضمین اعتبار” اشاره کرد.
نسبت سرمایه ای که صندوق ها تضمین می کند از کشوری به کشور دیگر و از پروژه ای به پروژه دیگر متفاوت و معمولا بین ۵۰ تا ۸۰ درصد است. تعیین حداکثر سهم بانک از هر ریسک به عهده صندوق است اما این سهم نباید خیلی زیاد باشد، چرا که در این شرایط از یک سو، بانک فقط اعتبارات متضمن ریسک های غیرعادی و بزرگ را به صندوق انتقال می دهد و از سوی دیگر، سهم اندک بانک هم باعث بی توجهی بانک به ارایه تسهیلات می شود. بنابراین بانک ها باید به صورت متوسط بین ۲۰ تا ۵۰ درصد ریسک را بپذیرند.
میزان تعهدات پذیرفته شده صندوق با توجه به سرمایه آن متفاوت است و حداکثر آن را مدیریت صندوق تعیین می کند یا در اساسنامه تعیین می شود. در کشورهایی که در این زمینه پیشرفته تر هستند، حداکثر تعهدات ۲۰ تا ۲۵ یا حتی ۳۶ برابر سرمایه است اما معمولا بین ۲۰ تا ۲۵ برابر سرمایه قابل قبول و منطقی به نظر می رسد.
در کشورهای توسعه یافته، مدیریت صندوق تضمین به شکلی است که حداکثر تعهدات انباشته شده، در هر زمان بین ۲۰ تا ۲۵ برابر سرمایه است و برخی از کشورها نیز بر مبنای ۱۰ برابر سرمایه عمل می کنند. کارشناسان به کشورهای در حال توسعه توصیه می کنند که از ۱۰ تا ۱۵ برابر سرمایه شروع کنند و به تدریج افزایش یابد. اما باید این نکته را در نظر داشت که صندوق تضمین نیازمند مدیریت مالی قوی است، زیرا در بسیاری از موارد، مدیریت یا فاقد دوراندیشی اداره صندوق را با مشکل مواجه خواهد کرد.
اهمیت این ارقام زمانی مشخص می شود که نحوه و شیوه مختلف سرمایه گذاری نیز در کنار آن گفته شود. سرمایه گذاری خارجی معمولا در دو قالب سرمایه گذاری خارجی در سبد مالی (Foreign Portfolio Investment=FPI) و سرمایه گذاری مستقیم خارجی (Foreign Direct Investment=FDI) صورت می گیرد.
در واقع سرمایه گذاری مستقیم سرمایه گذاری است که کشور یا سرمایه گذار خارجی مستقیما و یا با مشارکت سرمایه گذاران داخلی مبادرت به سرمایه گذاری می کند (FDI) و سرمایه گذاری غیر مستقیم نیز سرمایه گذاری است که معمولا از طریق خرید سهام و اوراق قرضه در بورس توسط سرمایه گذاران خارجی صورت می گیرد (FPI).
اما خصوصیت بارز این سرمایه‌گذاری ها آن است که سرمایه گذاری های خارجی صرفا یک سرمایه گذاری نیست، بلکه انتقال تکنولوژی، تجربیات و مهارت های مربوط به مدیریت و بازاریابی و حضور در بازارهای جهانی را نیز می تواند به همراه داشته باشد که ممکن است اهمیت آن برای کشور پذیرای سرمایه‌گذاری مهمتر از ورود سرمایه صرف باشد. بازگشت منابع تامین کنندگان پروژه ها از طریق بیمه یا تضمین دولت های گیرنده سرمایه تضمین می شود؛ البته پس از ساخت این پروژه منابع گرفته شده بازپس داده می شود و در ضمن سرمایه گذار هیچ ریسکی را نمی پذیرد.
اکنون نقش شرکت های بیمه بیشتر مشخص می شود، برای اینکه سرمایه گذار خارجی برای سرمایه گذاری می خواهد که منافع خود را بیمه کند. اما نکته مهم اینجاست که شرکت های بیمه داخلی تمایل به سرمایه گذاری دارند، اما صدور این بیمه ها منوط به اجازه از بیمه مرکزی است. برخی از کارشناسان بر این باورند که شرکت های بیمه خسارات سنگینی را به علت صدور این بیمه نامه ها متحمل شده اند. اما شرکت های بیمه در اغلب موارد ریسک خود را ارزیابی و برای صدور یک چنین بیمه نامه هایی از مفادی که باعث کاهش ریسک می شود، استفاده می کنند.
بیمه پول
بیمه پول یکی دیگر از رشته‌های بیمه‌ای زیرمجموعه گروه بیمه باربری می‌باشد که در آن انواع وجوه نقد شامل انواع پول رایج (اسکناس، مسکوکات) و ارز و وجوه غیرنقد شامل انواع چک، سفته، تمبر، اوراق قرضه و مشارکت، شمش و سکه‌های طلا و نقره تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.
بیمه صداقت در امانت
بانکها و موسسات مالی و اعتباری علاوه بر آنکه با ریسک های عدم وصول مطالبات ناشی از اعطای اعتبار و همچنین خطراتی مانند ورشکستگی که ممکن است منجر به عدم ایفای تعهدات در برابر سپرده گذاران شود از ناحیه عملکرد کارکنان خود نیز در معرض خطر قرار دارند . صداقت , امانتداری و عملکرد صحیح کارکنانی که در بانک ها , موسسات مالی و اعتباری یا واحدهای مالی وحسابداری , سازمان ها , کارخانجات و سایر مراکزی که وظیفه نگهداری , مبادله و جا به جایی پول و اسناد اعتباری را بر عهده دارند از مهمترین عواملی است که به سلامت حساب های مالی و کارکردهای بنگاه می انجامد .
بیمه اعتباری
مؤسسات و شرکت‌هایی که به مشتریان خود وام یا اعتبار می‌دهند و یا کالا و خدمات را اقساطی می‌فروشند، با وجود آنکه از مشتریان وثیقه می‌گیرند، اما باز هم با ریسک وصول نشدن مطالبات خود، یا خسارت ناشی از تأخیر در وصول آن روبه‌رو هستند. برای جبران این خسارت، بیمه‌های اعتباری این ریسک‌ها را پوشش می‌دهند .
بیمه نامه خاص صادرات
این بیمه نامه برای آن دسته از صادرکنندگانی صادر می شود که مایلند یک محموله خاص ارسالی برای یک خریدار مشخص را در مقابل خطر عدم دریافت وجه کالای صادراتی، ناشی از بروز ریسکهای سیاسی و تجاری کشور مقصد بیمه نمایند. قبل از صدور این بیمه نامه، خریدار خارجی و یا بانک وی مورد اعتبارسنجی قرار گرفته و قرارداد و یا اعتبار اسنادی که قرار است تحت پوشش قرار گیرد، مورد بررسی دقیق قرار خواهد گرفت. مبلغ حق بیمه مربوطه با توجه به شرایط سیاسی و تجاری کشور خریدار، نحوه پرداخت، شرایط اعتبار و تاریخ سررسید دریافت وجه محاسبه می گردد. حق بیمه می بایست به صورت ارزی بسته به ارز مندرج در قرارداد به حساب صندوق واریز گردد.
مدارک مورد نیاز:
پس از وصول گزارش اعتبار سنجی خریدار خارجی و تعیین سقف اعتبار برای آن خریدار (زماینکه معامله بر اساس قرارداد انجام می گیرد) یا بانک گشایش کننده اعتبار اسنادی (زمانیکه معامله بر اساس اعتبار اسنادی انجام می گیرد) مدارک ذیل جهت تشکیل پرونده از صادر کننده اخذ می‌گردد:
   1-تصویر قرارداد فروش یا اعتبار اسنادی
  2-تصویر اساسنامه شرکت (متقاضی)
   3- تصویر کارت بازرگانی معتبر
  4- تصویر آگهی ثبت و آخرین تغییرات آن
 5-گزارشی از زمینه فعالیت و سوابق صادراتی متقاضی
6- درخواست کتبی متقاضی جهت صدور بیمه نامه (ارائه نامه رسمی با سربرگ شرکت یا تکمیل فرم درخواست صدور بیمه نامه در بخش فرمها)
مدت زمان مورد نیاز جهت اعتبارسنجی خریدار یا بانک خارجی:
مدت زمان انجام اعتبارسنجی و تعیین سقف اعتبار جهت شرکت خریدار یا بانک خارجی در کشور خریدار، ۱۰-۷ روز کاری و در خصوص کشورهای عراق، افغانستان و منطقه CIS (ترکمنستان، تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان و ازبکستان) ۱۵-۱۰ روز کاری به طول می انجامد.
ریسکهای سیاسی و تجاری:
ریسکهای تحت پوشش بیمه نامه های کل گردش صادرات و خاص صادرات:
الف ) ریسکهای تجاری:
– استنکاف خریدار از قبول کالای صادر شده و یا خدمات انجام شده
– عدم پرداخت بهای کالا یا خدمات در سررسید مقرر
– عدم توانایی مالی خریدار به دلیل ورشکستگی، اعسار و یا توقف
ب) ریسکهای سیاسی:
– تیره شدن روابط وقطع روابط سیاسی با کشور خریداربنحوی که در نتیجه آن، صادرکننده موفق به دریافت مطالبات خود در سررسید آنها نشود.
– اعمال سیاست های اقتصادی که موجب مسدود شدن مطالبات صادرکنندگان شود.
– اعمال سیاستهای مربوط به محدودیتهای وارداتی و ارزی در کشور خریدار
– سلب مالکیت از خریدار بر اثر ملی شدن یا مصادره اموال بنحوی که صادرکننده موفق به دریافت مطالبات خود نشود.
– سایر عوامل خارج از حیطه اختیار صادرکننده و خریدار که به تشخیص هیأت مدیره صندوق موجب عدم وصول مطالبات صادرکننده شود.
بنابراین بهتر است قبل از هرگونه اقدام که درآینده بار حقوقی خواهد داشت با یک وکیل متخصص (همانند کاری که افراد در کشورهای پیشرفته انجام می دهند) مشورت نمائیم تا جلوی خسارات آتی را بگیریم و در صورت بروز اختلافات قبل از اقدام حقوقی حتما با یک وکیل مشورت کنیم که چه بسی یک مشورت ساده و صرف هزینه ای اندک جلوی خسارات و راه های طولانی دادگاهها و اطاله وقت مان را بگیرد .
موسسه حقوقي بین المللی یسنا هميار و پشتيبان شماست.
در اين همياري چتر امنيت و اطمينان خاطر بر كليه روابط تجاري شما سايه انداز خواهد بود. ما با ارائه خدمات مشاوره اي و حقوقي تخصصي به شما همواره حقوق شما را تضمين كرده و به شما اين اطمينان خاطر را مي دهيم كه حق را مي شود محافظت نموده و در جريان رسيدگي آنرا احقاق نمود.

 

 

روز وکیل بهانه ایست تا به تو یادآوری کنم که چقدر تلاشت را برای احقاق حقوق انسان ها تحسین می کنم. بودن در کنار تو و تماشای این جنگ هر روزه برای دفاع از بی گناهان برای من زیباترین تصویر دنیاست.
مدیر عامل موسسه حقوقی یسنا
مهدی افشارزاده