وکیل وصول مطالبات ، طرح دعاوی در وصول چک ، سفته ، اوراق و اسناد و غیره

وصول مطالبات در امور اسناد تجاری و بازرگانی توسط وکیل متخصص و پایه یک دادگستری ، وصول مطالبات در امور قراردادهای بین المللی توسط وکیل متخصص و پایه یک دادگستری ، وصول مطالبات در امور قرارداد های ملکی ( املاک و مستغلات )  توسط وکیل متخصص و پایه یک دادگستری ، وصول مطالبات در امور چک ، سفته توسط وکیل متخصص و پایه یک دادگستری ، وصول مطالبات در امور قراردادهای بانکی توسط وکیل متخصص و پایه یک دادگستری و غیره
برای اطلاعات بیشتر و تصمیم بهتر می توانید به سایت های موسسه حقوقی و بین المللی یسنا مراجعه نمایید 
   www.yasnahome.com
www.yasnasa.com
 www.yasnairan.com
www.yasnalawyer.com
www.yasnamigration.com
 (نقش وکیل و مشاورخوب این است که احتمال خطاها را کم کند و در تصمیم گیری درست شما را یاری نماید )
قبول وکالت و مشاوره حقوقی در دعاوی وصول مطالبات توسط وکیل متخصص و پایه یک دادگستری
موسسه حقوقی و بین المللی یسنا  مفتخر به ارائه خدمات حقوقی به متقاضیان گرامی در بالاترین سطح کیفی با لحاظ سازماندهی پیشرفته در هر لحظه و هرنقطه از ایران  می باشد. این مجموعه، با هدف اعطای خدمات حقوقی با بهره مندی از توان علمی و تجربی حقوقدانان و وکلای گرانقدر با سوابق درخشان و فعالیت  حقوقدان  به منظور دفاع و احقاق حق در کلیه امور حقوقـی اعم از قبول وکالت و مشاوره در دعاوی وصول مطالبات ، چک ، سفته و غیره اعلام آمادگـی می نماید. به این ترتیب، از لحظه عقد قرارداد وحتی پیش از آن براساس اصول مدیریتی، سیستم خاصی را برای مراجعین گرامی در نظر گرفته شده است. تمامی امور ارجاعی در کار گروه تخصصی مربوطه مورد بررسی قرار گرفته تا بهترین راهکار قضایی در کمترین زمان و با صرف کمترین هزینه، جنبه اجرایی پیدا کند.
وصول مطالبات
هرآنچه شما به عنوان دین یا وام به دیگران واگذار نموده و اکنون قصد بازپس گیری آن را داشته باشید، در زمره مطالبات شما قرار می گیرد. وصول مطالبات در واقع همان تسویه حساب بستانکار با بدهکار است. این دین می تواند به صورت پول نقد، چک مدت دار، کالای امانی و … باشد. اما مشکل در صورتی به وجود می آید که فرد مدیون، قصد پس دادن پول شما را نداشته باشد. در این صورت شما می توانید با کمک وکیل خبره به وصول مطالبات خود بپردازید
وصول مطالبات چیست
وصول مطالبات چیست :به طور کلی میتوان مطالبات را از نظر امکان وصول و عدم امکان وصول به سه دسته ی زیر تقسیم نمود:
حتمی الوصول: اینگونه مطالبات یقیناٌ وصول میشود و احتمال عدم وصول آن صفر درصد است
لاوصول: در اینگونه مطالبات احتمال وصول غیرممکن است.
مشکوک الوصول: بر خلاف دو حالت قبلی که درباره وصول یا عدم وصول مطمئن بودیم در این گونه مطالبات ، این اطمینان وجود ندارد ما درمورد وصول یا حتی عدم وصول آن مردد هستیم. برای درک بهتر این موضوع آن را با دکر یک مثال بیشتر توضیح میدهیم.
در بسیاری از محلهایی که معاملات به صورت غیر نقدی انجام میشود، با وجود دقتی که در انتخاب یک مشتری خوش حساب انجام میشود ، ممکن است مشتریان به تعهدات خود در این باره عمل نکنند و آن محل یا شرکت ضرر کند
. در واقع درباره این موضوع میتوان گفت نقد نشدن مطالبات یا دیر نقد شدن مطالبات روی سود آوری آن محل تاثیر منفی دارد و حتی ممکن است باعث ورشکستگی آن بشود .
وکیل وصول مطالبات
تمامی وکلای دارای تأییدیه کانون وکلای دادگستری می توانند برای انجام مشاوره و قبول وکالت امور وصول مطالبات داوطلب شوند. اما یک وکیل خوب در زمینه وصول مطالبات، پرونده های بیشتری  را در این زمینه با موفقیت به پایان رسانده است.
یک وکیل خوب و باتجربه، بدون شک تجربه بسیاری در احقاق حقوق صاحبان پرونده های متعددی با موضوعیت مطالبه وجه چک، مطالبه نفقه، مطالبه خسارات قراردادی، مطالبه دیه و … دارد. برای یک وکیل خبره وصول مطالبات، یک پرونده جدید، میدانی برای به کارگیری تجربیات پیشین به حساب می آید.
چه کسانی صلاحیت وصول مطالبات را دارند؟
همانطور که می دانید در حال حاضر در کشور، بازپس گیری مطالبات معوقه از دو طریق رسمی و غیر رسمی انجام می پذیرد.
شیوه رسمی در واقع همان مراجعه به وکیل و طی مراحل قانونی و حقوقی است. در مقابل شیوه غیر رسمی برای مطالبه دیون وجود دارد که افراد بدون تخصص و علم حقوقی، اقدام به تهدید و ارعاب مدیون می نمایند. این شیوه که در کشور به اصطلاحشرخری معروف است متضمن ریسک بالایی است. به صورتی که فرد بستانکار، بدون آگاهی از نتیجه دعوی، هزینه و زمان زیادی را صرف می کند و در نهایت احتمال شکست پروژه و در موارد جبران ناپذیری حتی از بین رفتن یکی از طرفین دعوی وجود دارد.
روش های مدیریت وصول مطالبات
راه حل مدیریت دریافت بدهی ها در پی پاسخگویی به یکـی از مسائل بسیار رایجی هست که اکثر سازمان ها با آن روبه رو می باشند . ایـن نرم افزار با هدف مدیریت تعهدات پرداخت های مشتری و به صورت کاملا یکپارچه با نرم افزار مایکروسافت سی آر ام تولید شده است . وقتی که یک سفارش در سازمان به وجود می آید؛ پیرو ایـن سفارش تعهدات پرداختی نیز برای مشتری به وجود خواهد آمد؛ مدیریت کارآمد و اثرقسمت ایـن پرداخت ها آن چیزی هست که سیستم مدیریت دریافت بدهی ها به دنبال آن هست به عبـار ت دیگر با بهره گیری از نرم افزار مدیریت دریافت بدهی ها خواهیم دانست به سبب چه چیزی؛ از چه کسی؛ چه مقدار؛ در چه مقاطعی به چه روشی پرداختی انجام شده و یا می بایست انجام شود.
از جمله خصوصیت ها ی دیگری که با به کارگیری نرم افزار دریافت بدهی ها به دست خواهد آمد عبـار تند از:
– توانایی هدف گذاری برای تیم های خدمات و یا بقیه واحد ها؛ تیم ها و اشخاص سازمان بر حسب میزان اخذ های ریالی
– پیش بینی و محاسبه نرخ ورودی های مالی سازمان از سمت مشتریان در بازه های وقتی متفاوت و مقایسه آن با تعهدات
– برآورد و محاسبه مجموع اخذ های مالی از یک مشتری در یک بازه وقتی مشخص
– توانایی مقایسه اخذ های تعهد شده با اخذ های واقعی
– توانایی ثبت ضمانت نامه های مرتبط به سفارشات
روش‌های گرفتن مطالبات:
هم اکنون نسبتا همه بانک‌ها و دستگاهها مالی و اعتبـار ی در پیگیری و دریافت بدهی ها خود ثبات رویه دارند. اغلب کارکنان حوزه دریافت بدهی ها یا پیگیری و نظارت؛ برحسب آیین‌نامه دریافت بدهی ها بانک در راستای اخذ اقساط؛ به ایـن صورت انجام می شود که: اول با ارسال برگه یادآوری یا پیامک؛ پانزده روز پیش از سررسید و در مورد آن دسته از بدهکاران خوش حساب که مرتبا با بانک یا موسسه تسهیلات دهنده رابطه دارند نسبت به پیگیری بدهی ها اقدام می‌کنند.
بعد از گذشت حداکثر ۵ روز از فرستادن اس ام اس یا برگه یادآوری؛ ارتباط تلفنی با متقاضی صورت می‌گیرد و حداکثر پانزده روز از تاریخ سررسید؛ اخطاریه نوبت اول ارسال می‌شود.بعد از گذشت حداکثر یک ماه تا چهل و پنج روز از تاریخ سررسید بدهی و نداشتن رجوع بدهکار؛ اخطاریه نوبت دوم برای متقاضی و ضامن وی صادر و ارسال می‌شود.
در صورت نداشتن رجوع مقروض پـس از ارسال اخطاریه‌های نوبت دوم و پـس از اطمینان از ابلاغ اخطاریه‌های نوبت اول و دوم و سپری شدن حداکثر سه ماه از تاریخ سررسید بدهی؛ آخرین اخطاریه برای متقاضی و ضامن وی صادر و ابلاغ می‌شود.
بعد از این مراحل؛ در صورت رجوع نکردن مقروض و اطمینان کامل از صحت ابلاغ آنان به مدیون و متعهدین اعم از ضامنین و وثیقه‌گذار؛ پرونده جهت آغاز اقدامات قانونی حسب وضعیت پرونده از نظـر تعهدی یا وثیقه‌ای یا با پشتوانه چک یا سفته یا ضمانتنامه یا سهام برای اداره حقوقی فرستاده می‌شود.
اما با وجود ایـن رویه می بایست گفت که پیشرفت بدهی ها در صورت‌های مالی بانک‌ها و دستگاهها اعتبـار ی در حال افزوده شدن است . موضوعی که بی‌دقت به آن و نداشتن کلاح ساختار نظارتی می‌تواند در آینده‌ای نه چندان دور نظام بانکی کشور را با بحران ورشکستگی روبه‌رو می شود. در ادمه به راه حل ها حال برای اصلاح ایـن رویه می پردازیم در ادامه با ما همراه باشید.
بنابراین بهتر است قبل از هرگونه اقدام که درآینده بار حقوقی خواهد داشت با یک وکیل متخصص (همانند کاری که افراد در کشورهای پیشرفته انجام می دهند) مشورت نمائیم تا جلوی خسارات آتی را بگیریم و در صورت بروز اختلافات قبل از اقدام حقوقی حتما با یک وکیل مشورت کنیم که چه بسی یک مشورت ساده و صرف هزینه ای اندک جلوی خسارات و راه های طولانی دادگاهها و اطاله وقت مان را بگیرد .
موسسه حقوقي بین المللی یسنا هميار و پشتيبان شماست.
در اين همياري چتر امنيت و اطمينان خاطر بر كليه روابط تجاري شما سايه انداز خواهد بود. ما با ارائه خدمات مشاوره اي و حقوقي تخصصي به شما همواره حقوق شما را تضمين كرده و به شما اين اطمينان خاطر را مي دهيم كه حق را مي شود محافظت نموده و در جريان رسيدگي آنرا احقاق نمود.

 

 

وکالت ، این مسئولیت بس ارجمند، جایگاه خوبان و بلندپایگان است. وکیل پایدار و استوار در برابر بیداد می ایستد و داد را دست داور دادگر می سپارد؛ این مایه و پایهٔ نامداری وعزت وکیل است.
مدیر عامل موسسه یسنا
مهدی افشارزاده